3e etappe Larrasoaina - Pamplona - Cizur Menor

13 september 2015 - Cuenca de Pamplona - Pamplona, Spanje

13 september 2015. 20 km. Wat een avond gisteravond. Ga je naar de supermarkt voor een ontbijtje alvast voor vandaag, hoor je in de supermarkt alleen maar keiharde discomuziek en gaat de supermarkteigenaar ineens wijn schenken achter zijn kassa aan een Ierse vader met zijn dochter. Wij werden daarna ook getrakteerd op wijn, zelf nam hij ook bij elke klant maar een glas. Later kwam hij bij het terrasje nog met de fles langs om bij een ieder het glas bij te vullen. De kurk van de wijnfles had ie in zijn mond! Wij zaten gezellig met David uit Australië en Julian uit Canada aan tafel. Later zagen we een grote groep gieren boven ons. Het eten in het enige restaurant op de hoek was ook erg gezellig, aan lange tafels zaten wij met de Ierse vader weer met zijn dochter van 18 en Denen naast ons.

De herberg(€ 8,00 + € 1,00 voor bed-,kussen hoes)was in het oude dorpshuis. Hier de was voor het eerst gedaan en opgehangen om te drogen buiten op waslijntjes onder blauw afdekzeil. De slaapzaal had 6 stapelbedden. Maar wat een slechte.....!!!! Zeer dun matras, de stalen veren voelde je in de rug prikken en wat nog erger was, bij elke draai van iemand was het een enorm gekraak! Al met al slecht geslapen. Lekker lang blijven liggen en pas als 1 na laatste vertrokken om 07:15. Langs mooie hoge route door meerdere kleine Baskische dorpen naar Pamplona. Wat een schitterende stad. Bij aankomst zagen we direct de enorme stadsmuren, daarna door de prachtige straten met de mooie gekleurde huizen naar de Kathedraal gelopen. De straten gezien waar het stierenrennen met de San Fermín feesten worden gehouden. Omdat we vroeg in Pamplona waren besloten om toch maar verder te lopen. We zitten nu vijf kilometer voorbij Pamplona in een mooie herberg. Aardige gastdame met grote kennis over voetverzorging(gebruikt o.a. maandverband als voetzooltjes!) 13:10 al aan hier, dus tijd om de sokken, onderbroeken en shirts te wassen. Buiten staan droogrekjes. Maar later vanwege motregen de was eraf gehaald en op rekjes gehangen in een nog af te bouwen schuur. Redelijk grote herberg(€10,00)maar niet opvallend vanwege meerdere slaapzalen. Bedden stevig en goed. Mooi bijgebouw voor ontbijt, WiFi,lezen, koken etc. Wij hebben bij het restaurantje op de hoek gegeten.

1. Sonja:
    13 september 2015
    Wat een hoop belevenissen de eerste dagen al! En wat de matrassen betreft, misschien had je een paar glaasjes extra moeten drinken ;)
  2. Ellen Bouius:
    14 september 2015
    Ik begrijp wel waarom jullie zoveel wijn kregen, de eigenaar van de supermarkt had het goed met jullie voor. Hij wist natuurlijk van die slechte bedden.
    Maar erg gezellig met al die verschillende nationaliteiten die jullie ontmoeten.