Gerrit Lam

Video’s:

Over mijn reis

09_CaminoNorte

In het najaar van 2015 de Camino Francés gelopen van Saint-Jean-Pied-de-Port(Fr.) in de Pyreneeën naar Santiago de Compostela in Noord-West Spanje. Een zeer bijzondere oude pelgrimsroute. En nu juni 2018 de Camino del Norte. Van Irun naar Santiago de Compostela. Ook wel genoemd de Kustroute langs de Costa Verde(De Groene kust). Deze route is zwaarder dan de Francés vanwege de vele hoogteverschillen aan de kust. Hele mooie route vanwege de prachtige uitzichtpunten. In het begin langs grote Baskische steden als San Sebastiaan en Bilbao. Totaal ongeveer 800 km. Halverwege bij Oviedo zijn er twee mogelijkheden: óf de Kustroute vervolgen of de afslag nemen naar de Camino Primitivo door de Picos Europa, een prachtige bergroute. Keuze ga ik daar maken.

De eerste 8 dagen(tot zo'n beetje Bilbao) ga ik met Theo Hofman(ook uit Scharnegoutum) lopen, later op de route zal de Spanjaard Carlos uit Galicia, die ik in 2015 heb ontmoet, een week meelopen.

Bezochte landen

Ik heb 6 landen (3%) bezocht:

België, Frankrijk, Nederland, Portugal, Spanje, Verenigde Staten.