27e etappe Melide - Pedrouzo

7 oktober 2015 - Pedrouzo, Spanje

7 oktober. 33,5 km Lange etappe 07:45 vertrokken en 18:00 pas aan. Maar zeker een heerlijke wandeldag. Na drie regenachtige dagen was het nu licht bewolkt met lekkere temperatuur.  Ook vandaag ging het de hele dag op en neer door de heuvels en dalen. Mooi door landerijen met mais en bossen met varens en eucalyptus-bomen. Heel speciaal de eucalyptus-bomen met de afvallende barst. Onderweg wat extra rustpauzes gehad. Door de late aankomst waren we blij dat er nog plaats was in de Xunta-herberg. Snel gedoucht en met Carlos en Sonia stadje in op zoek naar een kadootje voor de Koreaan Pius die morgen jarig is. Camino T-shirt gekocht en laten bedrukken met zijn Koreaanse naam erop en de felicitaties in het Spaans. Ook nog in de supermercado een viltstift voor een persoonlijke wens. Daarna uit eten met 3 Spanjaarden, 2 Portugezen(wonend in Macau), 2 Russen, 1 Duitser en Pius. Als groep het Galische drankje Queimada laten bereiden.  Dit is een heel ritueel, met een kookpan en fruit, roeren en vuur! Tot slot Pius verrast met z'n kado. Helemaal onder de indruk. Even later kwamen we erachter dat hij de kosten voor het diner en de bereiding van de Queimada voor de hele groep betaald had met zijn creditcard. Veels te gek natuurlijk. Even moeten praten maar kosten gewoon gedeeld. En daarna in looppas naar de herberg want die gaat 22:00 dicht. We kunnen er 22:05 nog net in!! Vandaag tijdens het wandelen gesproken met diverse mensen en besloten om door de lopen naar Finisterre. 90 km extra naar het "Einde" van de wereld. 3-4 extra wandeldagen. Morgen korte etappe van 20 km. naar Santiago!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sonja:
    8 oktober 2015
    Wens je/jullie een heel mooie dag!! Zal heel bijzonder zijn om aan te komen in Santiago. En stoer dat je doorgaat!!
  2. Gea:
    8 oktober 2015
    Gerrit, we wensen je een mooie dag morgen. De aankomst in Santiago zal vast heel bijzonder zijn.
  3. Pietsje:
    8 oktober 2015
    Goed bezig!! En idd bijzonder moment om te arriveren in Santiago, snel gedaan de gehele route.