Op weg naar Hendaye-Irun 31 mei 2018

31 mei 2018 - Irun, Spanje

Vanmorgen haalde Theo mij op in de Citroën DS5.

Heel vragenvuur kreeg ik of ik alles mee had, op de St.Martensdyk zei ik dat ik echt alles bij mij had inclusief paspoort en pelgrimspaspoort. PELGRIMSPASPOORT????  Theo: die staat nog bij mij thuis op de kast. Grrrr..... Hup weer terug naar de Trekskûte. Vervolgens in Bolsward Gerard de broer van Theo opgehaald die de auto terug gaat rijden na enige klantenbezoeken in en rond Amsterdam. 07:00 uur precies op Schiphol. Bakje koffie en 08:34 vertrek met de Thalys naar Parijs. 3 uur later mooi op schema aan op Gare du Nord. Prachtige wandeling van 6 km. dwars door centrum van Parijs naar Gare Montparnasse. De Seine overgestoken bij Pont Neuf en bakje cappuccino bij Le Pré aux Clercs in de Rue Jacob. Ook de reis van Parijs via Bordeaux, Dax en Biarritz naar het uiterste puntje van Zuidwest Frankrijk in Hendaye ging voorspoedig.

De Santiago brug wandelend over gestokene we zijn in Irun Spanje!

Wat omgelopen om de herberg te vinden, maar ook weer gelukt. Het is druk, wij moeten met nog stuk of 20 in de garage slapen. Prachtige oude piepende stapelbedden. Theo boven..! Het is een Donativo-herberg. Dat wil zeggen wordt gerund door vrijwilligers en de kosten mag je zelf bepalen door een vrijwillige bijdrage.

In Irun biertje en hapje wezen eten.

In Sneek gigantische regenbuien. Wij hebben niks van regen meegekregen en heerlijk nog buiten gezeten. Morgen op naar San Sebastián!

1. Annemieke Blom:
    1 juni 2018
    Je bent gestart geweldig, buen camino!
  2. Henk van Gennip:
    1 juni 2018
    Ja Gerrit je moet wel je pelgrimspaspoort meenemen al het andere mag je vergeten maar niet je pelgrimspaspoort. En nu op naar San Sebastian waar je de eerste echte puist al tegen komt De Jaizkibel. Een puist waar je respect moet hebben. (545 meter) Maar geniet ik volg je op de voet en loop in gedachten met je mee
  3. P de Boer:
    1 juni 2018
    Bedankt blij dat je goede reis heb gehad
    wij wensenjou verder een mooie voet tocht toe
  4. Simone:
    1 juni 2018
    Gerrit wat leuk om je reisverslag te lezen. Fijn dat je een goede reis hebt gehad. We wensen je een voorspoedige tocht en dat je veel gaat genieten!
  5. Geartsje:
    1 juni 2018
    Toch ook maar even hier:
    Gerrit en Theo,
    Oeps, gelukkig waren jullie de dorpsgrens nog niet gepasseerd.
    Samen een hele fijne start gewenst en fijne wandelmeters de komende dagen. Hopelijk goed "wandelweer" daar in het zuiden!
    Geartsje Louwsma
  6. Sonja:
    1 juni 2018
    Fijn dat jullie zo'n goede heenreis hebben gehad. En, hier regen en daar onverwacht toch lekker droog. Prima begin. Benieuwd naar alle verder belevenissen!
  7. Annette Knobbe:
    1 juni 2018
    Wayfarer, there is no path

Wayfarer, the only way
    Is your footprints and no other.
    Wayfarer, there is no way.
    Make your way by going farther.
    By going farther, make your way
    Till looking back at where you've wandered,
    You look back on that path you may
    Not set foot on from now onward.
    Wayfarer, there is no way;
    Only wake-trails on the waters.

Buen camino Gerrit!
  8. Peter: