30e etappe Sobrado dos Monxes - Arzúa 30 juni 2018

30 juni 2018 - Arzúa, Spanje

De overnachting in het prachtige klooster was niet geweldig. Vele pelgrims gepropt in een donker hol met matige bedden. Maar de locatie was grandioos. Vandaag op weg naar Arzúa, waar de Noordroute samenkomt met de Franse route. Onderweg tref ik 3 Amerikaanse meiden, een Duitse en Ivan een 27-jarige Bask. Bijna de gehele dag met Ivan gelopen. Fijne kerel en weet veel te vertellen over Baskenland en is geïnteresseerd in Friesland. Al snel in Arzúa tref ik een Koreaan, hij adviseerd mij een herberg naast het terras waar wij zitten. Kleine herberg,15 bedden en alles keurig voorelkaar. Er slapen 5 Koreanen, een Belg vertrokken van huis(nabij Brugge) en ikke.

Maar 2 Koreanen gezien op de Noordroute en nu in de eerste de beste herberg al 5! Zo zie je weer veel nieuwe gezichten, verscheidenheid in Nationaliteiten en het is natuurlijk veel drukker. Later tref ik ook nog de Duitser Janus. De allereerste dag gezien(1 juni bij vertrek uit Irun) en nu pas weer!

De wedstrijden Frankrijk-Argentinië en Portugal-Uruguay op TV gezien met de Koreanen. Nu precies de gehele maand juni onderweg. Nog 2 dagen naar Santiago!

1. P de Boer:
    30 juni 2018
    Slaap lekker vannacht en morgen gezond we erop
    Voor de een na laatste etappe
  2. Peter:
    1 juli 2018
    Gaat geweldig Gerrit. Ik hoor niets meer over blessures dus niets staat een finish meer in de weg....FORZA FORZA FORZA Gerrit
  3. Tollie:
    1 juli 2018
    Je bent er bijna.Kan me nog goed herinneren hoe het daar is.Succes met de laatste etappe.Gr Tollie
  4. Mireille:
    Wow Gerrit, respect en wat een prachtige omgeving! Geniet er nog even van! X
  5. Sonja:
    2 juli 2018
    Morgen laatste stukje alweer, lijkt best snel te zijn gegaan. Zal het dagelijkse verslag missen 😢
    Succes met de 10 km 🍀 en geniet!!
  6. Gea:
    2 juli 2018
    Hoi Gerrit, weer een prachtige ervaring ! En gelukkig is het gelukt met je been.