Camino de Norte van Irun naar Santiago de Compostela

20 mei 2018 - Scharnegoutum, Nederland

Bijna is het zover!  Nog anderhalve week dan start mijn tweede Camino. Na de Camino Francés in 2015 nu Camino del Norte, ook wel genoemd de kustroute. Camino del Norte start in het Spaanse Irun(iets onder Biarritz). Via San Sebastián - Bilbao - Santander - Gijon en dan verder langs kust(Costa Verde). Dan later de keuze bij Oviedo of via de Camino Primitivo over de Picos aansluiten op de Francés of de kustroute vervolgen. Theo Hofman uit Scharnegoutum gaat de eerste 8 dagen met mij mee. Gezellig!!

Vorige week zaterdag met Theo naar het pelgrimscentrum geweest in de kerk van Sint Jacobiparochie. Daar het pelgrimspaspoort gekocht. Afgelopen zaterdag nog mooi door de Sint Jacobsstraat in Leeuwarden gelopen met de mooie putdeksels in de straat verwijzend naar Santiago de Compostella

Vertrek 31 mei met de Thalys naar Parijs en dan met de TGV naar Hendaye. Vervolgens lopen over de Santiagobrug en herberg zoeken in Irun.

Start 1 juni !!!

1. Geartsje:
    20 mei 2018
    Wauw, Gerrit, heel veel plezier , de eerste dagen samen met Theo! Jullie hebben vast en zeker genoeg " oefenmeters" gemaakt
  2. Annemieke Blom:
    20 mei 2018
    Nu gaat het bijna echt weer beginnen. Buen Camino Gerrit! Ook van Paul.
  3. Annie Kemper:
    20 mei 2018
    Hallo Gerrit, wat een mooie tocht. Hoelang ben je onderweg?
  4. P de Boer:
    21 mei 2018
    Heel veel plezier met deze nieuwe uitdaging
  5. Peter:
    21 mei 2018
    Hé Gerrit, mooi man dat het bijna weer staat te beginnen! Ook mooi dat Theo weer (even) van de partij is. Ga zeker de blogs weer volgen. In ieder geval heel veel sukses maar bovenal ook heel veel plezier toegewenst. Geniet et met volle teugen van.
  6. Simone:
    22 mei 2018
    Gerrit veel plezier en succes!
  7. Henny Lam:
    23 mei 2018
    Heel veel succes en plezier gewenst met deze wandeltocht. Waarbij je vast weer bijzondere ervaringen opdoet en mensen uit alle windstreken ontmoet. Geniet ervan !!
  8. Mireille:
    24 mei 2018
    Gerrit, super veel plezier en we gaan je volgen!!! X
  9. Thijs en Baukje:
    27 mei 2018
    Goede reis en veel plezier
  10. HarmJan en Anneke:
    30 mei 2018
    Hoi Gerrit
    Ha krek fan Annie heard dat wy dy folgje kinne. Wy winskje dy in moaie reis ta.
  11. Ellen Bouius:
    31 mei 2018
    Eindelijk onderweg!
    De eerste week gezellig wandelen met Theo, maak er samen een mooie herinnering van.
  12. Henk van Gennip:
    31 mei 2018
    Hallo Gerrit, ik ben vandaag net weer terug gekomen uit Santiago en kijk na een zware maar uitdagende Camino terug op een geweldige mooie Camino. Als je mijn blog hebt gevolgd dan weet je een beetje wat je te wachten staat. ik wens jou een Buen Camino