14e etappe El Piral - Llanes 14 juni 2018

14 juni 2018 - Llanes, Spanje

Heerlijk geslapen in ons luxe pensionnetje. Bazin maakte nog eenvoudig ontbijtje van stukjes geroosterd stokbrood met wat jam. Prima! Niet al te lange etappe vandaag en wij lopen lekker relaxed. Deze dag zijn er vele keuzes te maken welke route je wilt volgen: officiële route, langs de kust, langs de weg, bovenlangs, vlakker etc. Wij kiezen al snel niet voor de officiële route maar voor een adembenemend kustpad. Wat een geweldige uitzichten richting Oceaan en aan de andere kant de hoge bergen van de Picos Europa. Na elke 100 meter wil je wel weer een foto maken zo mooi!!! Halverwege moeten we een gevaarlijke richel over. Mijn hart gaat behoorlijk tekeer, maar komt snel weer tot bedaren. Gelukkig wel, een goed hart is mega-belangrijk!! De richel met aan één kant de Oceaan, aan de andere kant een afgrond met een soort wild-draaiende kolk. Spannend, maar met dit mooie, droge weer toch goed te doen. We moeten nog een flink stuk klimmen en zien van hoog af Llanes al liggen. Met een lange afdaling, en bij iedere ronding van een heuvel weer een klim bereiken we het toeristenstad Llanes. Checken in bij soort Pelgrimshostel en doen nog een terrasje. Daar treffen wij de Roemeense die we eerder hebben gezien maar de laatste week niet meer. Ook kom er nog een meid uit Zweden gezellig bijzitten. Na achten kunnen we pas weer eten. Pizza deze keer. Een bijzonder mooie dag!! Al met al toch nog 27 km.

1. P de Boer:
    14 juni 2018
    Wat een belevenis zo bij kust langs en de diepe afgrond
  2. Annie Lam:
    14 juni 2018
    Wat is het daar mooi.
  3. Henk van Gennip:
    15 juni 2018
    Gerrit ik ken het dat je om de 100 meter foto's zou willen maken. De kust heeft een adembenemende schoonheid. Mooie foto's. Verstandig om eens een korte etappe te gaan lopen. Er zal toch ook een keer gewassen moeten worden en eens lekker hangen op een terrasje is ook heerlijk genieten. Succes met de volgende etappe, santiago is nog ver maar komt steeds dichterbij. Buen Camino
  4. Peter:
    16 juni 2018
    (Hart)verwarmend dit verhaal! En een pizza gaat er altijd wel in. Goed bezig Gerrit cs