15e etappe Llanes - Ribadesella 15 juni 2018

15 juni 2018 - Ribadesella, Spanje

Gisteravond pas half 10 pizza gegeten. Daar heel gewoon, voor ons erg laat. Goed geslapen in het Ikea-stapelbed. En dan begint de derde week alweer!!! Vanaf 8 uur zou er ontbijt zijn. Wij waren er 07:15, maar ontbijtje stond al klaar voor ons en twee Spaanse fietsers. Grote klasse! 07:45 vertrekken wij en kiezen niet voor de officiële route, maar gaan het eerste stuk langs de kust. Weer indrukwekkend! Verder slingeren wij prachtig tussen de Picos en de Oceaan door. Door bossen, door velden, en over landweggetjes. Wij treffen weer diverse bekenden. De Chinees-Canadese en de 2 oudere Italianse mannetjes. Later lopen we een stuk mee met een Duits echtpaar(eerder ontmoet in Santillana del Mar)en een Engelsman uit Sheffield en een Canadees oorspronkelijk uit Bayonne. Zijn vader heeft gisteren vanwege veel pijn in de benen moeten opgeven. Problemen omdat er nu teveel op asfalt wordt gelopen. Wij willen naar de Albergue in Ribadesella, deze is duur € 20,00pp. Twee km. voor Ribadesella treffen wij een Spaans stel, zij hebben ook wel ruimte voor € 15,00 incl ontbijt. Mooie zolderetage, eigen bedden(ik heb zelfs een 2p.bed!), handdoeken, keuken, eigen douche etc. En.....TV!!!! Kunnen we mooi eerst Marokko-Iran(verrassend 0-1 geworden), en later de kraker Spanje-Portugal zien. Nam kijkt uit naar morgen: Zuid-Korea-Zweden. Hij vind dat zijn thuisland een heel slecht elftal heeft, maar ja je blijft fan. Vandaag heerlijk wandelweer, bewolkt 19 graden. Bij binnenlopen Ribadesella motregen. 33 km. Nam geeft aan dat hij de Camino Primitivo wil gaan dien, ik wil de Noordroute vervolgen. Dus over twee dagen zullen onze wegen scheiden. Raar, dan hebben wij 17 dagen dag en nacht met elkaar opgetrokken en veel steun aan elkaar gehad.

1. Froukje:
    15 juni 2018
    Wat makkest ek prachtige foto’s Gerrit, je soene der sa wol efkes sjen wolle.
  2. Henk van Gennip:
    15 juni 2018
    Ja Gerrit het blijft moeilijk keuzes te maken, of de primitievo of the North. Persoonlijk had ik ook gekozen voor de north want daar ben je aan begonnen. Als ik gekozen had voor de primitivo dan had ik altijd het gevoel gehad dat ik de North maar voor de helft heb gelopen. De primitivo is een Camino op zich en ook heel mooi maar die kan je nog altijd op je lijstje zetten als je wat minder tijd hebt. Ik heb begrepen dat je die in 2 weken kan doen. Maar afscheid nemen van Nam moet heel zwaar zijn want broederschappen die je aangaat op de Camino gaan gevoelsmatig heel diep. Mensen die nog nooit een Camino hebben gelopen zullen dat moeilijk begrijpen. Maar Gerrit ook dat hoort bij de Camino. Ik wens je veel wijsheid en kracht voor de komende etappes. Buen Camino
  3. Lyanne:
    15 juni 2018
    Wat een prachtige route vandaag! Wat raar om dat dan opeens weer afscheid tenemen van iemand waar je in zo veel mee bent opgetrokken. Hopelijk vind je weer een loopmaatje! Succes heit!
  4. Peter:
    16 juni 2018
    Gerrit, onderstaand schrijven is bedoeld voor NAM.
    안녕하세요, 수업 평균 튀김.... 그냥 Gerrit 드 북 함께 이동 합니다. 그 Primitivo 할 하지만 한 번 자신의 시간에.
  5. Tollie:
    17 juni 2018
    Wat fanatastisch om dat te lezen.Nog veel wandelplezier met misschien weer een nieuw maatje.Sprak vanmorgen bij de kerk met Theo en heeft het mij doorgestuurd. Succes gr Tollie en Gerrit