Jabikspaad 4e etappe. Heerenveen-Oldemarkt

8 augustus 2015 - Oldemarkt, Nederland

8 aug. 2015. 27,9 km. Vandaag weer vroeg op stap 6:00 stond buurman Theo Hofman van de Trekskûte met z'n auto bij mij voor huis. Met 2 auto's naar Oldemarkt gereden, met 1 auto terug naar Heerenveen C.S. Ondanks de ommelandse reis konden we toch nog mooi om 07:15 op pad. Eerst door centrum van Heerenveen, later bij gracht langs met geweldig uitzicht op dat prachtige Abe Lenstra stadion(Theo als 058-hooligan heeft wel een kwartier staan genieten). Door de prachtige omgeving bij Oranjewoud naar Mildam en Oldeholtwolde. Voorbij Wolvega stiekum door een wegversperring en later aan de buitenkant bij Snackpoint cappuccino gedronken. Bij de klokkenstoel van Sonnega langs en richting Oldemarkt. Om de Wijde heen gelopen en met een voetveer met handbediening oversteek over de Linde gemaakt. Bij aankomst  in Oldemarkt eerst gezien hoe een auto met fietsen achterop uit de gracht getakeld werd door een bergingsbedrijf, vervolgens bleek de auto van Theo helemaal omringt te zijn met marktkramen!! In de Willibrordkerk mijn eerste pelgrimsstempel ontvangen!!! Mooi om kwart over 1 aan en lekker biertje gedronken bij het plaatselijke café. Het weer was vandaag weer helemaal goed. Ongeveer 20 graden en volledig zonnig. Heerlijk, mooie dag dag met Theo.

1. Peter:
    8 augustus 2015
    Geweldig mooi verhaal over dat mooie stadion, hooligans etc etc. Je maakt toch ook weer heel wat mee op zo'n wandeling! De eerste stappen hebben in ieder geval al veel voldoening opgeleverd kan ik wel lezen. Laat dit een voorbode zijn van wat nog moet komen de komende weken/maanden. Sukses in ieder geval. Groeten Peter
  2. Sonja:
    8 augustus 2015
    Gefeliciteerd met je eerste pelgrimsstempel !!!