9e etappe El Pontarrón-Liendo-Laredo-Santoña-Noja

9 juni 2018 - Noja, Spanje

Eerste dag zonder Theo, heel raar!! Maar wel met Nam

In de kleine/verouderde/matige herberg is iedereen al vroeg wakker en wij zijn om 07:00 dan ook al op stap. Er was veel discussie welke route te volgen. De officieël aangeduide route of de Road-route. Wij kiezen de Road-route. Langs een nauwelijks meer gebruikte autoweg. De overigen uit de herberg volgen ons. Route is ca. 8 km. korter en makkelijker te lopen maar wel uitsluitend langs de weg naar Liendo en later ook langs de weg naar Laredo. Hier zijn we weer aan de kust. Met Nam en Mario een Oostenrijker hier een ontbijt gehad bij barretje. Vervolgens een hele lange boulevard van 5 km. aan één stuk gelopen naar de veerboot. Laatste stukje over strand. Bij wachten op het veerpontje nog gesproken mer 2 Vlamingen die hier op rondreis waren. Raar, omdat je ondertusssen helemaal in het Engels gaat denken. Met veerpontje over naar het mooie Santoña. Bij supermarktje met Nam wat boodschappen gedaan voor vandaag en morgen(zondag). Vervolgens een hele lang groen geschilderd pad gevolgd langs het toerisme(surfen etc) van Santoña. Daarna nog een beklimming door een mooi nauw dichtbegroeid varen-pad en een afdaling naar het strand voor bij Noja. Hier bij herberg Aventura ingecheckt. Grote herberg met 108 plaatsen!! Kamer is gelukkig wel klein met maar 6 bedden. Is allemaal keurig. Vandaag weer een prachtig mooi zonnige dag. Met ca. 22 graden. Straks aan het Pelegrino-menu.

1. Henk van Gennip:
    9 juni 2018
    Dag Gerrit, ik ben blij dat ik je van dienst kon zijn. Het groene wandelpad herken ik, dat liep langs de gevangenis muur. En aan de overkant had he een politie bureau. Daarna een stevige klim. Ik denk dat je hem morgen doortrekt tot aan Satander. Daar moest ik opgeven toen ik last kreeg van mijn scheenbeen. Ik heb een week niet kunnen lopen maar ben wel terug gegaan. Ik ben blij dat je het goed kan vinden met Nam volgens mij hebben jullie het wel gezellig samen. Gerrit doe je best, ik blijf je volgen want Santiago is nog ver. Buen Camino
  2. P de Boer:
    We hebben weer genoten van je verslag en de foto's
  3. Peter:
    10 juni 2018
    Die NAM is wel een bikkel......komt vast van de karbonade en van Guus Hiddink......