7e etappe Bilbao - Pobeña 7 juni 2018

7 juni 2018 - Pobeña, Spanje

Vandaag lijkt het eerst regenachtig, maar het is een prachtige zonnige dag rond de 20 graden geworden! Vanmorgen gestart langs de kathedraal van Bilbao en de rivier volgend langs het Guggenheim museum en later stadion Atletic Bilbao aan de overkant. Dan ca. 12 km. langs de rivier en industriegebouwen naar de havenstad Getxo. Bij Lidl boodschappen gedaan en Nam heeft sushi gekocht en helemaa in zijn element! In Getxo de meest bijzondere veerdienst ooit gezien. Niet varend maar hangend aan kabels!! Het is de oudste zweefbrug ter wereld uit 1893. Ook auto’s konden mee. Zo bijzonder! In Getxo moesten we een stuk omhoog, en wat lagen daar in de straat......roltrappen!!! Gretig gebruik van gemaakt en nog nooit zo snel boven geweest. Verder was de route alleen over asfaltweggetjes. Niks geen glibberige, stenige, bospaden vandaag. Ook weinig hoogteverschillen. 28,8km. Ging goed. We zijn weer aan zee. In Donativo-herberg ingecheckt. Weer vele bekenden hier. Borrelen en eten in dorpje. Gezellig nazitten bij barretje met natuurlijk weer Spotify. Tsjechische, Deense, Koreaanse verzoeknummers. Het is een heerlijke avond! Balen is dan ik vandaag mijn boekje van de Camino del Norte verloren ben. Gelukkig heb ik nog een paar app’s op de telefoon, dus geen paniek.

1. Geartsje:
    7 juni 2018
    Wat een variaties in jullie onderwegzijn
  2. P de Boer:
    7 juni 2018
    Wat weer een dag met vele varianten
  3. Annemieke Blom:
    8 juni 2018
    Wat vervelend dat je je gidsje kwijt bent, heeft je maatje er nog een? Misschien is ie daarvnog te koop?
  4. Henk van Gennip:
    8 juni 2018
    Hallo Gerrit. Je zit in de zelfde herberg waar ik ook ben geweest. Voorlopig heb je de hoogteverschillen gehad. Ik zit nu op Kreta om na te genieten van mijn Camino en volg met veel belangstelling jou Camino

Buen Camino
  5. Peter:
    10 juni 2018
    Die NAM is het pad een beetje kwijt, Sushi??????? Een paar etappes terug was het nog karbonade.
    Edoch Forza Camino del Norte