6e etappe Pozueta - Bilbao 6 juni 2018

6 juni 2018 - Bilbao, Spanje

Wat fijn zo’n klein, overnachtingsadres bij een Baskische familie in de bergen. Ontbijt weer perfect voor elkaar, tips gekregen over Bilbao en bij afscheid handen geschud van vrouw en man des huizes. Zulke warme mensen! Het is prachtig mooi zonnig weer met ongeveer 19 graden. Lang stuk doorgelopen over kleine verharde weggetjes. Later weer stenige, glibberige bospaden en klimmen. Pauze om half 12 in Larrabetzu. Daar treffen we de Française weer die sliep in dezelfde 2 laatste herbergen als ons. Ook treffen we hier een heel sportieve Noorse vrouw. Zij deed in 2005, 20 dagen over de Camino Frances! Gemiddeld is dit 30-32 dagen!! Theo verteld alle buitenlanders die we tegenkomen over The very famous Dutch Artist André Hazes, and he wrote a letter to his mother. Ook weten velen al wat de inhoud is van een Dutch kroket or frikadel. Ook vele Nederlandse gezegden komen voorbij. Steeds weer enorm lachen! Maar pelegrino’s uit Roemenië, Tsjechië, Venezuela, Texas, Montréal, Frankfurt, Noorwegen, Frankrijk, Italië, Nieuw Zeeland, Minnesota, Korea etc. weten nu hele essentiële dingen over de Nederlandse cultuur. Van Larrabetzu is het nog 10 km. Niet veel en het begint lekker met een afdaling richting vliegveld van Bilbao, maar dan na 4 km. nog een zware klim door de bossen en over de snelweg  naar Bilbao. Boven op de berg nog Spotify afgespeeld met de meest swingende nummers! Braziliaanse man die we steeds treffen en volledig eenzaam loopt met boodschappentasje in de ene hand en telefoon in de andere hand moest hier erg om lachen. De muziek gaf genoeg energie voor de lange afdaling.  Bij Ganbara hostel vinden we plaats. 4 persoonskamer voor ons drieën vlak bij het oude centrum(tip van vorig adresje) en niet duur(we blijven Nederlanders). Nog avondwandeling gemaakt van ca. 5 km. naar Guggenheim-museum. Prachtig wat een eye-catcher!!!. In het centrum heerlijk enorme pizza gegeten(tip van meisje van hostel). Pijntjes beginnen op te spelen, maar na goede nachtrust is het herstel er ook vaaks weer!

1. Sonja:
    6 juni 2018
    Mooie belevenissen weer, en hoe fantastisch dat Guggenheim museum!
  2. Geartsje:
    7 juni 2018
    Prachtig verslag van deze etappe, petje af, veel plezier voor de route van vandaag.
    Afstanden worden, Letterlijk en figuurlijk kleiner, samen lopen, samen eten, ontmoeten.
  3. Henny Lam:
    7 juni 2018
    Rekken en strekken en dan nedervlijden op een hopelijk lekker matrasje! Veel over Bilbao schrijven, wij plannen reisje in augustus hier naar toe!
  4. Peter:
    10 juni 2018
    Guggenheim zag er idd mooi uit. Nu maar hopen dat de pijntjes wat gaan verdwijnen.
  5. Gea:
    11 juni 2018
    Het is weer een mooi avontuur Gerrit !