3e etappe Getaria - Deba - Izarbide 3 juni 2018

3 juni 2018 - Deba, Spanje

Gisteravond nog het vissersplaatsje Getaria in geweest. In de haven bij een  visrestaurant met z’n vieren gegeten. Tonijn(Herbert), Talbot(Theo), Dorade(Gerrit) en karbonade voor de Koreaan Nam. Heerlijk en gezellig! Vanochtend uurtje of 8 vertrokken. We lopen nu met zijn zessen Steve een Zwitser en Christine een Duitse van 27 uit Stuttgart hebben zich bij ons aangesloten. Het begin was weer een pittige klim maar met wederom de meest fantastische uitzichten. Onderweg kopen wij bij een wijnboer een fles Cider. Deze gaan we vanavond opdrinken!Halverwege zijn we Steve en Christine ook weer kwijtgeraakt en lopen met z’n vieren naar Deba. Theo is hier ooit met de camper geweest en weet van deze omgeving te vertellen. Vlak voor Deba zien we Christine weer en met z’n vijven gaan we heerlijk bij het strand liggen rusten. En wat gaat die pannekoek van een Theo weer doen: zwemmen in z’n onderbroek. Snel daarna besluiten wij verder te lopen omdat er onweer in de lucht hangt. Het is nog een flinke klim naar de herberg en vanavond slapen wij hoog. Herbert heeft enorme blaren. Hij kan morgen echt niet verder. Triest moment. 2 volledige dagen met hem opgelopen. Het voelde als een vriend. Het is een fijne vent, sociaal, vriendelijk, spraakzaam, zeer behulpzaam en met een grote kennis omdat hij heel veel gereisd heeft. Spreekt Zwitsers-Duits, Duits, Engels, Frans, Spaans en Japans. Hij trakteert ons nog op een lekkere lokale borrel Orujo Herbas. Morgen bij ontbijt zal hij speciaal opstand om afscheid te nemen. Hij gad de tranen in de ogen, zo sneu voor hem. Voor het eerst slapen wij in een mannenzaal gescheiden van de vrouwen. Eten was prima, een pastasalade op een grote schaal voor de hele tafel en 2 flinke kippenbouten per persoon. Morgen wacht ons de koniginnenetappe. Veel klimmen en dalen. Half 10 is het licht al uit op de mannentaal!!! Geen foto’s nog vanwege slechte verbinding.

1. P de Boer:
    3 juni 2018
    Wij rekenen erop dat je vannacht goed kan slapen na de fles cider
  2. Henk van Gennip:
    4 juni 2018
    Succes met de koninginnen etappe, je hebt de pas er nu al flink in dus dat gaat wel goed komen, als ik het goed heb heeft Theo nu nog 7 onderbroeken haha
  3. Annemieke Blom:
    4 juni 2018
    Sneu, Herbert met zijn blaren, ik hoop dat hij snel hersteld. Kennismaken en afscheid nemen is onderdeel van de camino helaas. Succes met de koninginnen etappe.
  4. Peter:
    10 juni 2018
    Man man wat een verhaal, Duitsers met blaren, een pannenkoek die gaat zwemmen in onderbroek(één van de negen) half tien het licht uit..........