27e etappe Abadin - Vilalba 27 juni 2018

27 juni 2018 - Vilalba, Spanje

Ontbijtje in het naastgelegen restaurant. Daarna lekker, bij bewolkt weer en graad of 16, over landbouwweggetjes de Camino vervolgen. Het bergachtige is er nu af, het is nog wat heuvelig, en vaak zelfs nagenoeg vlak. Koffiepunt na zo’n 8 km. ga ik voorbij en al heel snel heb ik er 16 km. opzitten. Wat opvalt zijn de afbakeningen van de percelen grond met grote leistenen. Het wordt wel commerciëler: 2x kom ik een mountainbiker tegen die mij een folder geeft om een Albergue aan te bevelen.  Als ik langs een stuk snelweg loop zie ik de eerste aanduiding met Santiago op de borden! Dat geeft hoop! Al snel bereik ik Vilalba. Check als tweede in vandaag. En wat een kadootje zo’n herberg. Hele aardige ontvangst, schoon, netjes, verzorgd!

Carlos belt dat hij al in de stad is. Graag wil ik eerst effe douchen en mijn was doen. 14:00 staat hij en Amandino voor de herberg en rijden we via een barretje van zijn nicht naar een Parrilada, een restaurant waar ze brokken vlees roosteren. Ook Francesco  een andere vriend schuift aan. Rare tijd voor mij, maar ik kijk nergens meer van op, om 15:00 op een woensdagmiddag zit de zaak bomvol! Allemaal aan brokken vlees en Rode wijn! Wij beginnen met een heerlijke salade en krijgen daarna 2 borden met enorme stukken varkensvlees. Heerlijk, maar zo onvoorstelbaar veel. Daarna weer naar ander barretje en tot slot naar een geneeskrachtige bron op 4 km. van Carlos zijn huis. Hier heb ik lekker mijn benen in laten hangen, je zou zeggen dan moet het goed komen!! Carlos brengt met terug naar de herberg en als het past gaan we morgenmiddag naar Lugo!

1. Henk van Gennip:
    27 juni 2018
    Gerrit ik ben op mijn Camino 4 kilo afgevallen. Maar als ik zie wat jij op je bord hebt ga jij aankomen haha. Buen Camino
  2. P de Boer:
    27 juni 2018
    Dat zijn flinke stukken vlees je zou zeggen die wordt er dik van
  3. Henny Lam:
    27 juni 2018
    Wat een avontuur weer ! Fijn dat Carlos en vrienden je zoveel laten zien van het Spaanse. Laat de bron zijn werk doen!
  4. Bert:
    27 juni 2018
    Mooie omgeving hoor, zeker met die mist in de bergen. Dat eten lijkt me net zo zwaar als een full English breakfast, en dat was goed loopvoer, kon je zo de halve dag op teren.
  5. Peter:
    28 juni 2018
    Einde in zicht Gerrit! Je gaat het halen. Ik hoor niets meer over benen en ijs. Santiago op de "borden"(weer eens wat anders als brokken varkensvlees) geeft je veel adrenaline. Forza Forza Gerrit
  6. Annemieke Blom:
    28 juni 2018
    Die Carlos is toch wel een lieverd en kenner van de streek! De albuerges in Galicië zijn goed hè, daar is geld voor uitgetrokken. S'Middags zo zwaar eten zoals ze in Spanje doen zijn we niet gewend maar zo te horen laat je het je wel smaken. Fijne avond en voor morgen een mooie camino!
  7. Geartsje:
    28 juni 2018
    Wat ben jij een geluksvogel met die Carlos!