26e etappe Lourenza - Mondoñedo - Abadin 26 juni 2018

26 juni 2018 - Abadín, Spanje

Gisteravond trof ik Tony nog, een Engelsman uit London. Hij had weer een gedeelte met de bus gedaan. Hoor wel vaker dat sommigen een minder mooi of een lastig stuk met de bus of trein doen. Nou dat gaat met mij nóóit gebeuren. Ik zal en moet elke meter vanaf Irun gelopen hebben!!! Zelfs het stuk met allemaal industrie tussen Gijón en Avilés heb ik gelopen.

Wat een luxe vanmorgen: onbijtje staat al klaar, met een bordje met mijn gereserveerde tijd (07:00) en mijn voornaam. Ontbijt verzorgd door Toni en dat blijkt weer een vriendin te zijn van Maria. Samen een foto gemaakt en via Carlos doorgestuurd naar Maria.

Het is een dag met eigenlijk alleen maar klimmen. En dat begint gelijk al bij het verlaten van de herberg. Rustige, mooie paden door de bossen en 9 km. later ben ik in Mondoñedo. Bekend van de grote Kathedraal en het enorme complex voor de priesteropleiding. Nog maar een enkeling die hier de opleiding volgt. Tegenover Kathedraal koffie gedronken en daarna Kathedraal bezichtigd!

Dan begint een weg van 16 km. continue iets stijgend. Geen enkele bar of restaurant onderweg. Notabene geen enkel bankje of iets dergelijks om te rusten. Maar één van mijn mooiste dagen! Bergweggetjes slingerend op rotsrand, door verlaten gebied maar met een prachtig uitzicht steeds. Geen mens onderweg gezien, 16 km. lang. Mijn linkerbeen is redelijk. Iedereen vond wel dat ie erg dik is, maar ik heb weinig pijn.

Na aankomst is Carlos er ook alweer snel. Ben met Carlos naar zijn huis geweest. Gallische soep gegeten. 2 dikke borden. Ben ik aan yoghurtje bezig belt zijn vriend uit Abadin of we daar komen eten. Moeder heeft speciaal Tortilla gemaakt. Ja hoor, komen we daar tafel uitgebreid gedekt. Tortilla, kaas, 3 verschillende worsten, olijven, noten, brood, bier. Zat al helemaal vol, maar ja moest alles proberen zei moeder. En toen kwam Amandino zijn eigen gebrouwde Orujo nog op tafel. 2x een vol glas voor mij. Bijna tipsy. Ik moest zijn 4 koeien op de bergheuvel ook nog zien. Maar ik heb het eerder gezegd: zo gastvrij, zo hartelijk, ze houden zo van lekker eten. Ik mag deze mensen zo graag!! Morgen zie ik Carlos weer.

1. Sonja:
    26 juni 2018
    Wat gezellig, en je bent goed verwend 🍵🍞🍺
  2. Henk van Gennip:
    26 juni 2018
    Ja Gerrit smokkelen met de bus of trein zit er bij ons niet in, alles wordt met de benenwagen gedaan toch? Ik ben blij voor je dat je linkerbeen je niet te veel in problemen brengt. Santiago komt nu snel dichterbij. In Boimorto heb je straks de keuze om een alternatieve route te nemen, gezien jou been zou ik de route nemen naar Arzúa. De alternatieve route is alleen maar asfalt en maar 1 bar op de route waar je wat kan eten. En de afstand is 17 km. Zet hem op je bent er bijna. Buen Camino
  3. P de Boer:
    26 juni 2018
    Ik dacht eerst er komt geen verslag maar Door het vele eten
    is later geworden alsnog bedankt
  4. Peter:
    26 juni 2018
    Geweldig mooi verslag vandaag! Wat een geweldig gast toch die Carlos.....en zijn vrienden/familie. Forza Gerrit
  5. Annemieke Blom:
    27 juni 2018
    Zo Gerrit, je kunt wel wat eten verstouwen met al dat lopen, Ha! Wat fijn dat je been weer aardig mee gaat. Leuk om je zo te volgen.
  6. Cindy:
    27 juni 2018
    Prachtig, fijn dat je niet te veel pijn hebt.
    Zet hem weer op vandaag
  7. Ellen Bouius:
    27 juni 2018
    wat een fantastische foto's weer! Zo kan ik toch een klein beetje met je mee genieten.
    Ik ben blij dat je niet veel pijn hebt en leuk dat Carlos zoveel aandacht aan je besteed.
    Gezellig met elkaar uitgebreid eten en heerlijke dingen lees ik wel.
    Veel plezier!