25e etappe Vilela - Lourenza 25 juni 2018

25 juni 2018 - Lourenza, Spanje

Gisteren nog vergeten te vertellen dat gisteren de dag was dat we de laatste keer de zee konden zien. We gaan nu afbuigen naar Santiago. Eigenlijk heel raar. De Camino Francés loopt naar het westen. De Camino del Norte gaat tot Ribadeo ook naar het westen en nu lopen we naar het Zuidwesten!

Als 1 van de eersten vanmorgen vertrokken. Het is mistig in de bergen. Later komt de zon erbij en wordt het echt warm. Rustige landbouwweggetjes hoog door de bossen. Regelmatig op en neer. Mijn been wordt niet echt beter, maar ook niet slechter. Met pilletje, koelen, goed op houding letten en niet te lange afstanden kan ik doorgaan. Wel loop ik zeker een beetje raar, want op een gegeven moment staat er een tractor stil. Een oud boertje opent het raam en geeft mij zijn houten wandelstok. Zo geweldig meelevend. De stok wil ik mee naar huis nemen. Hoop dat dat gaat lukken. Als 1e aan in de door Maria geadviseerde nieuwe Albergue Castelos. En het is inderdaad een prachtig mooie herberg! Een tijd op bed gerust en daar is Carlos weer met zijn vriend Amandino. Wij bezoeken met de auto diverse mooie plekken in de omgeving. Historische brug en waterval met indrukwekkende rotsblokken! Onderweg naar barretje wat drinken en daarna eten in Lourenza. Maria is aan het werk, naar komt ook langs in haar politieauto. Van haar krijg ik nog 2 kadootjes. 2 veiligheidsmessen voor in de auto. Spanje-Marokko op TV, leuk om te kijken in Spanje!

In de herberg is het rustig ik slaap op een 6-persoonskamer alleen met een Fransman.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bert:
    25 juni 2018
    Zolang ze je geen rollator gaan geven dan valt het nog mee ;-)
  2. Henny Lam:
    25 juni 2018
    Wat een fijne mensen ontmoet je daar ! Dat geeft vast veel energie, een wandelstok, uitjes naar bijzondere plekken. Spreek je al een woordje Spaans?
  3. P de Boer:
    25 juni 2018
    Gebruik nu de de nieuwe wandelstok voor de verdere rijs
    veel sterkte
  4. Peter:
    26 juni 2018
    Tractors waar heb ik dat meer gehoord😂 Maar wel mooi dat de wereld nog zulke mensen heeft. Pas goed op jezelf Gerrit, het gaat absoluut goed aflopen zo. Trouwens wa
  5. Cindy:
    26 juni 2018
    Pas goed op jezelf Gerrit, op naar vandaag .
  6. Geartsje:
    26 juni 2018
    Wat die jij multi-veel-positieve-indrukken-vergezichten-ervaringen en ontmoetingen op. Wat een prachtig landschap. Succes met het vervolg, Gerrit
  7. Susana:
    26 juni 2018
    Buen trabajo de recopilación del Camino de Santiago.