23e etappe Navia - La Caridad - Tapia de Casariego

23 juni 2018 - Tapia de Casariego, Spanje

Gisteravond nog gezellig Paella wezen eten met Mario, jonge Oostenrijker die ik bijna 2 weken niet meer gezien had. Nog even nagepraat met Radek een jonge Pool en Daniël een Canadees. Sowieso vind ik dat er veel jongeren zijn, zeg maar rond de 25 jaar.

Matig geslapen, de laatsten kwamen laat de herberg binnen, de eersten vertrokken al weer om 05:30!! Rustig aan gedaan, geschoren, been gekoeld etc  Toch besluit genomen om 10 km. te lopen of max 20.  De eerste 10 km. naar La Caridad gaat goed, dus ik besluit door te gaan naar Tapia de Casariego. 10 km, maar dan niet via de kustweg omdat deze nog eens 5 km. langer is. Toch gaan de vervolg 10 km. ook niet echt goed. Veel pijn en bang om te forceren. Veel op landbouwweggetjes door dorpjes en langs voor deze streek kenmerkende bonenvelden. Tapia de Casariego wat een fantastische uitzicht op de rotsen in de zee en onze herberg staat op die rotsrand!!! Mooiste locatie die je je maar kunt wensen. Weer afgesproken met Carlos, hij komt mij weer halen in zijn Audi A4 en we rijden naar het centrum en eten daar wat en zien tijdens een rondwandeling dat de voorbereidingen zijn begonnen voor het San Juan feest vannacht. Brandstapels, vuurwerk en het roken van Sardines! Morgen weer met Carlos afgesproken!

Vandaag was in Sneek e.o. weer de Mar-athon. Respect voor iedereen die dit volbracht heeft, de halve-de hele, wandelend-hardlopend. Iedereen van harte gefeliciteerd!! Speciaal voor Annie. Na ongeval in 2009 met zwaar verbrijzelde enkel,  zoveel pijn aan voet gehad, alleen nog mogelijkheid tot lopen met gebruik van speciaal  Orthopedisch schoeisel, tot 2 jaar geleden max. 10 km.(met pijn)kunnen lopen, maar nu door eigen training en enorme wilskracht 42 km. gelopen. Echt onvoorstelbaar en supertrots!

1. Anna Luimstra:
    24 juni 2018
    Allebei vandaag een prestatie geleverd!
    Respect hoor!
  2. Henk van Gennip:
    24 juni 2018
    Gerrit man wat was je laat met je blog, ik maakte me al ongerust. Toch maar geen rustdag genomen, ik begrijp dat ook wel want je wilt verder al is het maar 10 km. Ik neem aan dat je morgen ook verder gaat richting Ribadeo waar je na een oversteek over een lange brug Galicië binnen wandelt. Hier staan de kilometers die je nog te gaan hebt naar Santiago op de paaltjes die de Camino route aangeven. Soms staan ze om de paar honderd meter en dan wil de afstand maar niet kleiner worden. Doe rustig aan want je gaat nu de kust verlaten en je komt nog een paar serieuze klimmetjes tegen. pas goed op je zelf, Buen Camino
  3. P de Boer:
    24 juni 2018
    Allebei een super presentatie vooral voor Annie
  4. Froukje:
    24 juni 2018
    Knap wurk fan Jim allebeide en wer fan die moaie foto’s. Mar net te gek dwaan hjoed, tink om dij sels.
  5. Geartsje:
    Twee TOPPERS!
  6. Peter:
    24 juni 2018
    2 verhalen welke direct met wandelen geassocieerd zijn. Wilskracht, doorzettingsvermogen en karakter zijn hier volgens mij de sleutelwoorden. Annie proficiat en Gerrit veel plezier nog verder. Pas goed op jezelf, en verzorg je eigen goed.
  7. Tollie:
    24 juni 2018
    Fijn dat je weer door kunt lopen.Goed zeg van Annie......Weet het nog goed.Tegelijk in ziekenhuis.Ik toen beide polsen gebroken. succes gr Gerrit en Tollie
  8. Annie Lam:
    Wat een lief ( lieve ) berichtje