22e etappe Luarca - Navia 22 juni 2018

22 juni 2018 - Navia, Spanje

Vroeg opgestaan om de 30 km. naar La Caridad te doen. 07:00 op pad. Klimmen om Luarca uit te komen. Maar al snel voel ik dat het niet lekker gaat met mijn linkerbeen. Loop langzaam en neem regelmatig kleine rustpauzes. Het is een hele makkelijke route, nagenoeg vlak, slingerend door kleine dorpjes, 30 km.makkelijk te doen. Halverwege is de eerste mogelijkheid om iets te drinken en te eten. Met de 2 Italianen daar ook over mijn blessure gehad. Zij zeggen dat ik precies hetzelfde heb als de Roemeense Andrea. Die liep door en moest 2 dagen later definitief opgeven. Zij adviseren mij om vandaag in Navia te stoppen. Slik...., maar eigenlijk weet ik ook wel dat dat het beste is. Dan toch nog 20 km. in totaal gelopen. Onderweg van een Spaanse wandelaar nog een zalfje gekregen. In Navia naar Albergue San Roque. Hele hartelijke ontvangst door Aurelio en de beste herberg tot nu toe, schoon, nieuw, verzorgd en informatief. Ik vraag een Icepack en krijg die gelijk. Ook wil hij de dokter wel bellen. Lang wezen koelen, been omhoog en de hele middag gerust op bed. Later weer gekoeld en Tony uit London heeft ook nog één of ander zalfje. Naar stadje geweest en ging redelijk. Maar alles wat je er over leest, veel voorkomende wandelbkessure en advies is altijd: loop niet door! Koel en neem rust. Tsjah en dat laatste is lastig, je zit ondertussen in zo’n ritme, je wilt gewoon wandelen!! Ik heb al gevraagd of ik hier een dag mag blijven, dat mag! Morgen verder beslissen.

1. Esther:
    22 juni 2018
    Balen Gerrit, heel verstandig dat je rust neemt nu.
    Hartelijke groet, Esther
  2. Henk van Gennip:
    22 juni 2018
    Dit ziet er niet goed uit Gerrit, als ik jou was zou ik de dag rust maar nemen. de etappes die nu komen zijn redelijk vlak tot Ribadeo daarna ga je de kust verlaten en veranderd het landschap. Maar als je straks een ontsteking krijgt ben je verder van huis en is het einde verhaal. Bij mij is het van het ene moment op het andere moment ontstaan, oorzaak is dat je veel over asfalt loopt en je schoenen draagt waarbij je voeten niet goed kunnen afrollen en daardoor fixeer je de voet in de schoen. Ik heb het met je te doen want ik denk dat ik weet hoe je je nu moet voelen. Ga de komende etappes goed plannen en eventueel reserveer je de komende herberg zodat je zeker weet dat je onderkomen hebt en niet onverwacht meer kilometers moet maken. ik wens je veel wijsheid. Buen Camino
  3. Sonja:
    22 juni 2018
    Super vervelend. Zorg goed voor je zelf! Gegund dat je zo'n fijne herberg nu hebt en veel behulpzame mensen om je heen🍀
  4. Annie Lam:
    22 juni 2018
    Ik hoop zo dat het morgen wat beter lijkt. En anders echt rust nemen. Je bent al zo ver gekomen je wilt nu ook Santiago halen. 😚😚😚
  5. P de Boer:
    22 juni 2018
    Dit is een nare teleurstelling wij hopen dat je morgen verder kunt
    of een dag rust nemen of dan ook wat beter wordt
  6. Geartsje:
    Veel wijsheid gewenst
  7. Annemieke Blom:
    22 juni 2018
    Aj Gerrit, neem alsjeblieft een dagje rust met ijs op je been en aandacht van die aardige hostellero! Sterkte!
  8. Redmer:
    22 juni 2018
    Sterkte Gerrit, maar even rust nemen en hopen dat het snel weer beter gaat!
  9. Henny Lam:
    Take care !
  10. Tollie:
    23 juni 2018
    Hoop dat het weer beter gaat met je been.
  11. Peter:
    23 juni 2018
    Gerrut.....gezonde verstand moet zegevieren!! En hoe erg is het om een dagje rust re nemen?? Ik zou zeggen geniet van je werkelijk geweldige uitzicht met in je hand een lekker biertje. Heb je echt wel verdiend.