16e etappe Ribadesella - Priesca 16 juni 2018.

16 juni 2018 - Villaviciosa, Spanje

Geslapen op zolderkamer van een groot blauw huis in de binnenstad van Ribadesella. Bij eetcafé Las Vegas wezen eten. En daar ook nog een deel van Spanje-Portugal gezien. Prachtig, die fanatieke Soanjaarden. Maar wel 3-3 voor Ronaldo! Ontbijtje zelf klaargemaakt en ca. 8 uur vertrokken. Heerlijk wandelweer, bewolkt en niet te warm. Nog een paar keer bij strand langs, vele modderige paden door de regen van vannacht. De middag komt de zon erbij en wordt het erg warm te lopen. Met de beklimmingen is 30 km. wel de max. De eerste Horreos(graanopslagschuurtjes op hoge poten)zien we ook al weer. Mooie landweggetjes door verlaten boerengehuchten en links en rechts zien we regelmatig appelboomgaarden voor de Cider. Vele Sideria’s in de steden hier, prachtig te zien hoe ze dat inschenken. Herberg La Rectoral gevonden in het gehucht Priesca. Super herberg. Schoon, alles goedverzorgd en hele aardige gastdames. We moeten wel zelf koken. Nam en Lam maken Pizza! Vele bekenden treffen wij hier weer. Morgen in één keer door naar Gijon is te ver: bijna 40 km met een dikke beklimming. Chachan de Canadeze vertelt mij dat zij met 7 personen een priveherberg hebben gereserveerd op een afstand van ca. 25 km. En er zijn maar 8 bedden. Één van de 7 wil wel voor mij bellen of 8e bed voor mij kan zijn. En ja dat kan! Helemaal happy(doe ik zelf ook aan het reserveren mee.......,zo fout, maar ja andere opties waren er nauwelijks). Heerlijk bij herberg in gras gelegen te ontspannen met uitzicht op de bergen.

1. Henk van Gennip:
    16 juni 2018
    Ja Gerrit 40 km en nog een beklimming is te veel van het goede. Ik ben blij voor je dat het nog zo goed gaat. Want toen ik de berichten las van pijn in de heupen en scheenbeen was ik wel wat ongerust. Ja en soms moet je ook voor jezelf opkomen ook al is het fout om van te voren reserveren, maar soms wordt je er simpelweg toe gedwongen. Maar weer veel succes morgen en Buen Camino
  2. P de Boer:
    16 juni 2018
    Vanavond een goede nachtrust voor morgen
    dat wordt weer pittige reis
  3. Annie Lam:
    16 juni 2018
    Wat weer een mooie route vandaag Super mooie foto's. En gelukkig al een lekker bedje voor morgen geregeld
    Nu maar lekker uitrusten en vanavond lekker slapen😘
  4. Bert:
    16 juni 2018
    Na een lange wandeldag, schoenen uit en lekker in het gras liggen, dat is echt genieten!
  5. Anna Luimstra:
    16 juni 2018
    Fijn dat ik mag meegenieten van jouw reisverslag Gerrit. De foto's zijn ook prachtig!
  6. Peter:
    17 juni 2018