8e etappe Pobeña-CastroUrdiales-Islares-El Pontarrón

8 juni 2018 - El Pontarrón, Spanje

Na een prima nacht in de Donativo-herberg van Pobena gaan we eerst een ontbijt halen bij het restaurantje waar we gisteravond gegeten hebben. Een Cafe con Leche, glas jus ‘d Oranje en een croissant. Bij de start al direct een lange trap omhoog. Maar boven wacht een geweldig mooi kustpad. Op de rand van de rotsen met de grootste vergezichten. We verlaten het mooie en gastvrije Baskenland. In in rond Bilbao merk je echt de Baskische felheid voor onafhankelijkheid. Op vele muren staan leuzen als Freedom for the Bask Country! Wij zijn nu in Cantabrie. Langs de kust lopen is zo genieten. Al snel, om een uur of elf zijn we in Castro Urdiales. Dit is de plaats tot waar Theo mee gaat lopen. Theo gaat vandaag terug naar Bilbao en vliegt morgen terug naar huis. Nam en ik nemen afscheid van Theo. Wat een geweldige tijd hebben we gehad. Theo een geweldig fijne vent ben je!! Zoveel gezelligheid, zoveel gesprekken. Zal je de rest van de Camino missen. Met Nam loop ik verder. Wij willen stoppen in Islares. Ook een Duitser en Nieuw-Zeelandse willen hier slapen, maar.......herberg tijdelijk dicht!  Dat betekend 4 km. doorlopen en hopen dat in de volgende herberg in El Pontarrón met 14 slaapplekken plaats is anders moeten we nog eens 7 km door. Gelukkig is er plaats, niet de beste herberg maar a-la. Met groepje samen gegeten in restaurantje aan de weg. Opgewarmde Bocadillos Tortilla Tuna. Meer was er niet. Maar geen probleem. Was lekker!

1. Henk van Gennip:
    8 juni 2018
    Gerrit ik ken de herberg, veel is het niet. Toen ik daar was moesten er zelfs mensen slapen op de picknick tafels buiten slapen. Er is daar een afkorting van de route als je langs de weg gaat, scheelt je aardig wat extra kilometers. Maar je moet maar zien wat je gaat doen. Wij liepen 28km en kwamen uit in Noja waar je een goede herberg hebt. Een groot blauw gebouw, maar goed verzorgd en goed eten
  2. P de Boer:
    8 juni 2018
    Wat weer een mooi verslag goede reis verder
  3. Gerrit:
    9 juni 2018
    Dank je voor de tip Henk. Ja deze herberg is niet veel. Wij gaan idd langs de weg
  4. Aagje:
    10 juni 2018
    Gerrit, bedankt dat wij met je mee mogen genieten. Wat een prachtige foto's. Succes verder.
  5. Peter:
    10 juni 2018
    Ook ik heb van je genoten Theo, jou Spotify heeft veel losgemaakt. Namens Gerrit bedankt