8e etappe Navarrete - Nájera - Cirueña

18 september 2015 - Cirueña, Spanje

18 september 2015  32 kilometer. 06:45 vertrokken, 14:30 aan. In mist en donker vertrokken, daarna volle zon. Vandaag echt een wat vlakkere etappe op brede paden door de wijngaarden. Daarom en ook vanwege het schitterende weer(volle zon, 25 graden)besloten om de etappe van vandaag wat langer te maken. Lekker licht golvend door de Rioja wijnvelden. Op het laatst nog een lange, pittige klim in de brandende zon. Nu in klein plaatsje Cirueña, een gigantische saai, leeggelopen dorpje met enorme nieuwbouw en golfbaan. Dorpje zelf is helemaal niks, 1 klein barretje, verder saai, saai, saai!!! Ook onze herberg is niet echt authentiek. In 2014 nieuw gebouwd, is eigenlijk een woonhuis. Wel goede bedden. Net Nederlands gesproken met Nieuw-Zeelandse uit Wellington met Nederlandse ouders, ook Nederlands gesproken met Amerikaan, oorspronkelijk uit het Franse Lille(Rijssel, dicht bij het Vlaamse). Met ons gaat het fysiek en geestelijk prima. Beide nog geen blaren gehad. Ook mijn nieuwe blauwe wandelschoenen waar ik nog maar 25 km op gelopen had, veroorzaken geen blaren. Bert doet uit voorzorg sporttape op zijn hielen en heeft bij afdalen wat last van zijn knieën. Mijn heup en peesschede gaan prima, alleen vandaag wel last van de zwakke plek in mijn rug. Knapt nu weet lekker op. Het gaat als een tierelier, we liggen bijna een dag voor op de "schema's" !! Weer zeer gezellig gegeten,spaghetti en kip aan lange tafel met diverse Nationaliteiten. Naast me twee uit Mexico, daarnaast Canada, Australië, Engeland, Duitsland, Denemarken etc. Welterusten.

1. Ron:
    19 september 2015
    Ha Gerrit. Wat schrijf je leuk man. Leest heerlijk weg. Prettig weekend en hou je taai!
  2. P de Boer:
    19 september 2015
    Dat was weer een leuk verslag

Gisteravond klaverjassen in de catienek daar de voetbalwedstrijd
    van heereveen gezien maar met 2 nul verloren van nec