31 etappe Arzúa - Pedrouzo - Lavocolla 1 juli 2018

1 juli 2018 - Lavacolla, Spanje

Vandaag met het idee vertrokken, vandaag 20 km naar Pedrouzo en morgen 20 km. naar Santiago. In barretje naast de herberg ontbijtje gehad. Sommigen noemen het een shock als je op de Camino Francés komt. Nou dat is eigenlijk ook wel zo, uit alle hoeken en straten komen pelgrims. Maar het verspreid zich ook wel weer heel snel. Wel zie je veel taxi’s rijden, bagagevervoer en daardoor ook velen met dagrugzak. Ook de kilometerpaaltjes staan vol met geschreven teksten. Veel over de liefde maar ook teksten uit liedjes van John Lennon. Het gaat lekker, dus ik zou vandaag ook wel door kunnen lopen naar Lavocolla. Maar dan tref ik een Duitser van de Noordroute. Voor ik het weet staat er een pot bier voor mij en dat zondagochtend om 10:21!!! Dan toch maar 20 km. maken? Daarna begint het flink te regenen, geschuild in soort boerenschuur. Als het bijna droog is weer op stap. In Pedrouzo, echt een etappeplaats uit de routeboekjes wemelt het van de pelgrims. De zon schijnt ondertussen en ik besluit door te gaan, 10 km erbij. Op de route bijna geen pelgrim meer te zien! Het heuvelt nog wat en het laatste stuk weer flinke regen! Heerlijk 30 km. vandaag. In Lavocolla vind ik de herberg en zie nog 3 bekenden van de Noordroute. De wedstrijd Spanje-Rusland gezien en later in restaurantje wezen eten. Aangeschoven bij Nederlands echtpaar uit Hengelo, een Belgische en een vader en zoon uit Manchester. Was erg gezellig! Morgen nog slechts 10 km. naar Santiago de Compostela!!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk van Gennip:
    1 juli 2018
    Gerrit aan de foto's te zien heb jij het geweldig naar je zin. Goh nog maar 10 km, dat wordt morgen genieten met een vroege aankomst in Santiago. Geweldig en geniet van het moment. Buen Camino
  2. Rudolf:
    Suc6 morgen en geniet ervan
  3. Sjoerd:
    1 juli 2018
    Gerrit, bedankt voor alle verslagen en foto’s
    Wij hebben genoten van je camino
    Super prestatie, beter dan keuken kampioen
    Goed bedoelde adviezen zoals een fiets huren heb je in de wind geslagen
    Morgen nog 10 km en dan op weg naar huis
  4. Henny Lam:
    1 juli 2018
    Goed gedaan weer vandaag, en lekker vooruitzicht, nog 10 km te gaan. Heeel veeeel plezier morgen!!
  5. Anna Luimstra:
    1 juli 2018
    Noch mar 10 km! Dan mat ik dyn ferhaalfoaritsliepengean misse.....
    Moarn in moaie dei tawinske!
  6. P de Boer:
    Wat een mooi voor uitzicht nog 10 km
    wij wensen morgen een fijne aankomst in Santiago
    bedankt voor de mooie reis verslagen en prachtige foto's
    .wij hebben er ontzettend van genoten
  7. Henk van Gennip:
    1 juli 2018
    Gerrit nog even een tip over het ophalen van je Compostella bij het pelgrims kantoor, wacht daar niet te lang mee want de wacht tijd bedraagt al gauw 2 uur.
  8. Redmer:
    1 juli 2018
    Bedankt voor je verhalen Gerrit!
  9. Sonja:
    2 juli 2018
    Morgen laatste dag alweer, lijkt best snel te zijn gegaan. Zal het dagelijkse verslag missen 😢
    Succes met de laatste 10 km 🍀 en geniet!!
  10. Froukje:
    2 juli 2018
    Bedankt Gerrit foar alle moaie ferhalen en foto's.
    Goeie reis werom.
  11. Annemieke Blom:
    2 juli 2018
    Nog een ochtendwandelingetje Gerrit en dan ben je er. De Compostela ophalen kost meer tijd. Geniet van de mis, je hebt weer een geweldige ervaring. Fijn om zo mee te lezen. Wij gaan eind september weer.
  12. Dirkje Miedema:
    2 juli 2018
    Wat een prestatie! Bedankt dat we deze reis weer met je mochten meebeleven. Goeie reis terug!!
  13. Peter:
    2 juli 2018
    Jammer dat het bijna voorbij is😭😭😭 ik ga het missen deze mooie reis verslagen. Maar wat een prestatie kerel....
  14. Amandino:
    2 juli 2018
    Un chico holandes por santiago de compostela 👏👏👏