24e etappe Tapia de Casariego - Ribadeo - Vilela 24 juni 2018

24 juni 2018 - Ribadeo, Spanje

Na de San Juan feesten kwamen de laatsten de herberg binnen om 03:00 uur!! Niet lallend of lawaaierig gelukkig. Rustig opgestaan, er stond iets klaar om te ontbijten in deze Donativo-herberg en de prachtige zonsopkomst tussen de rotsen gezien. Allen op stap, er volgt een erg vlak gedeelte, het lijkt bijna de Meseta van de Camino Francés wel! Iets van 12 km. gelopen kom ik bij de 600 meter lange brug naar Ribadeo. Voor de brug heb ik contact met Carlis of de herberg in Vilela wel of niet open is. Terwijl ik de brug oversteek belt Carlos met de herberg. Gewoon open, mooi zo kan ik mooi toch 20 km maken. Na het oversteken van de indrukwekkende brug verlaat ik Asturië en kom in Galicië. Drink een bakje koffie in het centrum van Ribadeo. Daar tref ik de Duitse Nicole, 48 jaar jong uit Trier. Zij wil in Ribadeo blijven, maar nu ze hoort dat de herberg 7 km. verderop open is wil ze met mij meelopen. Heel gezellig. Bij het naderen van de herberg zie ik Carlos alweer zitten. Snel inchecken, bed opmaken en douchen. 16:00 uur heeft Carlos gereserveerd bij een heel gerenomeerd restaurant in Ritlo aan de kust. Bekend vanwege de heerlijke Paella met speciale rijst. Reserveren absoluut noodzakelijk. Ook Maria een vriendin van Carlos en ook werkzaam bij de Gardia Civil zal mee-eten. Maria een hele aardige, vriendelijke meid! Heerlijk gegeten. Daarna met zijn dreën in een ander dorpje  Café con Hielo gedronken. Koffie met ijs. Daarna naar dé toeristenplek van Noord-Galicia: de Kathedraal van Ribadeo, een rotsformatie met dubbele boog. Jammer dat het hoog water is, niet goed zicht maar genoten van de prachtige rotsen! Carlos brengt Maria weer naar Ritlo en mij naar de herberg, Carlos en Maria bedankt voor deze prachtige middag!!

1. Rudolf:
    24 juni 2018
    Suc6 met de laatste loodjes.
    Mooie Polo ;)
  2. Annemieke Blom:
    25 juni 2018
    Mooi verslag van een prachtige dag! Buen camino!
  3. Ellen Bouius:
    25 juni 2018
    Prachtige verhalen en super genieten lees ik wel. Ik hoop dat de ontsteking in je been niet doorzet.
    Jou kennende geef je niet snel op maar wens je veel wijsheid en heel veel wandelplezier!
  4. Peter:
    25 juni 2018
    Goed bezig Gerrit. Voorzichtigheid is "troef" met je scheenbeen! Toffe gast trouwens die Carlos.
  5. Amandino:
    25 juni 2018
    Un holandes de pizzas por lorenzana