Terugreis en bedankt

13 oktober 2015 - Amsterdam, Nederland

13 oktober 2015. Als eerste stilletjes om 06:00 uur in het donker van de slaapzaal geslopen en naar het busstation lopen. Wil ik de herberg uitlopen, is de buitendeur op slot! Toen sloeg de paniek wel even toe: wat nu??? Na enige gedachten om een raam in te gooien vond ik een sleutelkastje en met (natuurlijk)de laatste sleutel kon ik de deur openen. Bus van 06:50 naar Aeropuerto. Heerlijk klein en rustig vliegveld, slechts 2 souvenirwinkels. Op de luchthaven ontmoet ik een meid uit La Coruña die al 6 jaar werkzaam was als tandarts in Leiden/Den Haag. Ze verteld me dat ik ongelofelijk veel mazzel heb met deze rechtstreekse vlucht. Dit is namelijk de laatste dit jaar!  (Normaal ook vaak maar maximaal 1x per week). De volgende directe vlucht is pas weer na de kerstvakantie. Enige vertraging, maar goede vlucht gehad en landing om 12:12 uur. Nu in trein(ook al weer rechtstreeks) naar Heerenveen. Hier haalt Annie mij op. Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de steun, aanmoedigingen en belangstelling voor mijn reis. Zulke mooie reacties ontvangen via deze reislogger, via mail, via Facebook en via Whatsapp!! Kaartjes voor en na de reis, bloemen en gebak bij thuiskomst. REUZEBEDANKT !!!!! En tot slot natuurlijk Jan Sikkes, voor de aanzet voor deze reis(film "The Way") en de mogelijkheid bieden om er ruim 5 weken tussenuit te gaan en uiteraard ANNIE, ELBRICH EN LYANNE!!

1. Geartsje:
    13 oktober 2015
    Je bent een kanjer, heel hartelijk bedankt voor je beeldende verslagen, Gerrit. En er komen nu nog heel veel dagen om na te genieten van je tocht en de ontmoetingen met mensen overal vandaan. Dat geeft een extra dimentie aan zo'n tocht.
  2. Mireille en Jacques:
    13 oktober 2015
    We zijn trots op je! Nu op adem komen en nagenieten van alles en natuurlijk je eigen lieve meiden weer zien!
    Bedankt voor je leuke reisblog!!! X
  3. Peter:
    13 oktober 2015
    Graag gedaan Gerrit! Had jou verslagen ook niet graag willen missen dus jij ook hartelijk bedankt. We zullen het er vast nog wel eens uitgebreid over hebben de komende tijd. Laterszzz Peter
  4. Janke:
    13 oktober 2015
    Bedankt voor je mooie verslag en prachtige foto's, wat een ervaringen om nooit te vergeten! Nu nog even heerlijk thuis nagenieten!
  5. Berlinda:
    13 oktober 2015
    Gerrit wat een prachtig reisverhaal. Vanavond heb ik het in één keer gelezen. Je bent een topper!! waardering voor je doorzettingsvermogen.
    Lekker uitrusten nu, en ik hoop je snel weer te zien collega!!
  6. P de Boer:
    13 oktober 2015
    Gerrit bedankt voor de mooie verslagen
    wij hebben heel intens meegeleefd
    en Annie ook bedankt voor het doorsturen van de foto's
    gen
  7. Barbara Sijpersma:
    13 oktober 2015
    Gerrit, respect voor wat je hebt gedaan en bedankt voor de prachtige verhalen. Wolkom thûs.
  8. Nico de Boer:
    13 oktober 2015
    Gerrit, wat een mooi prestatie en prachtige verhalen. Ik heb het de hele reis gevolgd.
  9. Pietsje:
    14 oktober 2015
    Nu heerlijk thuis.. lekker bijkomen en nagenieten. Ook ik heb je reis gevolgd en eerlijk gezegd je hebt me behept met een soort virus, ik wil ook... Mijn belangrijkste zorg is goeie schoenen. na de Nijmeegse met zoveel blaren en een onlangs losgelaten teen nagel,
  10. Froukje:
    14 oktober 2015
    Fijn dat ek de weromreis goed gong. Bedankt dat wij mei genietsje mochten mei dizze sa bysundere reis.
  11. Sjoukje:
    14 oktober 2015
    Wolkom thús! Respect yn alle opsichten.
  12. Ans:
    14 oktober 2015
    Welkom thuis Gerrit, fijn dat je weer veilig, goed gezond en vol mooie herinneringen weer terug bent. Annie zal wel ff aan je moeten wennen hahaha
  13. Gerrit Lam:
    15 oktober 2015
    Hi Gerrit,
    How are you? it was great to meet you and see you in Santiago! it was an honor to share the excitement of the journey with you! Thank you! Fortunately we are close enough, so if one day you want to come with your family to Lake Garda, remember that there you will find a friend waiting for you with great affection! It will be a pleasure to receive you and your family! I'm currently in Muxia and tomorrow I will be in Finisterre ... Monday I go back to Italy. Enjoy the last days as a pilgrim, then (unfortunately) we must return to our parallel realities. I wish you good tutors in the world!
    Lots of love,

Vilma
  14. Fiona van Netten:
    15 oktober 2015
    Wat een mooie ervaring, Gerrit!
    Ik heb je regelmatig 'gevolgd' op het wereldwijde web.
    Het zal wel even 'afkicken' zijn thuis, maar ik hoop dat je nog lang na kunt genieten van je belevenissen.
  15. Tae Jeong Pius Gymm:
    17 oktober 2015
    Dankzij de foto's. Ik ben niet met behulp van de juiste vertaler. Het was onvergetelijk dankzij de bedevaart. Shirt in een frame en hang de certificaten en ik op je blog zal je laten zien door het nemen van foto's. Goede verdriet altijd vergeten hasigil blij. Nog voordat de groeten aan Carlos. Volgende keer zal ik schrijf in het Koreaans!