9e etappe Cirueña - Santa Domingo - Belorado

19 september 2015 - Belorado, Spanje

19 september 30 kilometer. Vandaag VERSLAPEN!! De hele zolderkamer lag nog te pitten tot ik zag dat het al zeven uur was geweest(normaal is 6 uur de uit-bed-stap-tijd). 07:30 vertrokken uit Cirueña of Ghost-town zoals de Engelsman uit London dit dorpje noemde.( 27 inwoners, waarvan 5 werkten en een nieuwbouwwijk met golfbaan met wel honderden woningen waar door de week nooit iemand is). Route vandaag was ook niet erg spannend. Bijna volledig over breed pad van steentjes naast snelweg. Ook de omgeving is heel anders. We hebben het Rioja-gebied met de rijke wijnvelden verlaten en zijn nu in de provincie Burgos. Wel jammer want op 19 september beginnen de wijnfeesten! Omgeving nu: veel droge en dorre golvende heuvels. Met het weer van vandaag 23 graden volledig zon en geen schaduw was het vandaag best een lange, hete etappe. Wij ondervinden nu ook wat vele pelgrims ondervinden: we verbranden alleen op de linkerkant van het hoofd, en alleen de linkerkant van het been. Je loopt met name 's-ochtends en vroeg in de middag en loopt vrijwel constant naar het westen. Stevig doorgelopen, om 15:15 uur aan. Mijn rug was vandaag helaas wel erg pijnlijk. Door de lange etappes van de laatste dagen, liggen we een volledige dag voor op de schema's voor Burgos, we zien ook geen bekenden meer van de eerste dagen. In Municipal herberg hartelijk welkom geheten, eerst door Spaanse en later door de van oorsprong Nederlandse Brenda. Op schaduwplek op terras in centrum Belorado lekker biertje gedronken. Nu lekker aan de gezamenlijke maaltijd in de herberg. Bonensoep/salade en stoofvlees.  Nagerecht: jawel gele vla met Maria-koekje. Tot Mañana!

1. Henny Lam:
    19 september 2015
    Verslapen... geeft niet, het is toch weekend! Sterkte met je rug !
  2. Sonja:
    19 september 2015
    Verslapen...? En dat in de meest saaie tussenstop ever?
    Waarom niet in een gezellige plaats even een rustdag nemen?
    Lekker slapen en succes morgen weer
  3. Peter:
    20 september 2015
    He Gerrit,
    Vervelend dat je rugpijn hebt maar zo te lezen kun je dat nog redelijk verbijten. De verslagen vind ik werkelijk heerlijk om te lezen en ook de foto's bieden mij/ons een redelijke inkijk van deze tocht. Wat een wereldse ervaringen doe jij op met al deze nationaliteiten waar je mee in aanraking komt! Groeten ook aan je zwager welke inmiddels ook wat pijntjes ondervind maar in deze eerste 2 weken voor jou een goede steun is. Gr. Peter