7e etappe Viana - Logrõno - Navarrete

17 september 2015 - Navarrete, Spanje

17 september 2015. Vandaag een wat kortere etappe: 23 km. Na een klaarstaand ontbijt dit keer met koffie! om 07:00 vertrokken door de straten van Viena. Nog diverse feestvierders in rood-wit gezien. Afdalen en verder rustige wandeling. Vandaag ook voor het eerst weinig stijgen en dalen. We verlaten de provincie Navarra en komen het Rioja gebied binnen. Al vroeg lopen we de grote stad Logrõno in. Koffie gedronken in barretje en op straat met Nederlander gesproken die op de fiets(luxe Santos) uit Haarlem vertrokken was. Door de wijnvelden gelopen met nog enorme trossen blauwe druiven. Vlak voor Navarrete wijnhuis Don Jacoba gepasseerd. Rioja-wijnen zijn de topwijnen van Spanje. Zijn ook 2x zo duur als andere Spaanse wijnen. Benieuwd wat wij vanavond bij het Pelgrimsmenu krijgen. Tot nu was de wijn steeds gratis!! voor pelgrims. 13:00 aankomst bij Albergue. Wachten tot 13:30, dan gaat de herberg open. Voor ons staan al drie Aziatische meiden, een Vlaamse en een Italiaanse jongen met zijn drie jongleerknotsen. Chaotische incheck door twee wat oudere, maar hele gezellige Franse! dames. Douchen en stadswandeling gemaakt. Scheermesjes gekocht, mijn elektrisch scheerapparaat is kapot. Thuis nog getest, batterij kan 35 dagen mee, daarom geen lader meegenomen. nu al na paar dagen leeg of kapot. Maar met wat shampoo scheert het ook prima! Bert moest eerst niks van Pelgrimsstempels hebben maar is ondertussen een echte stamp-hunter!! Bij elke herberg, bar of restaurant moet een stempel worden gezet in zijn pelgrimspaspoort. Vanavond verrukkelijk gegeten, spaghetti en kippenpoot. En Pelgrimsmenu was wel met Rioja-wijn!! Lekker hoor en idd weer gratis!

1. Arnold en Meltje:
    17 september 2015
    Alweer een etappe, bedankt dat we deze bijzondere reis van jou/ jullie op deze manier mee kunnen beleven, je manier van schrijven boeit en nodigt uit om morgen je nieuwe verslag te lezen. Veel succes morgen
  2. Johan en hammy:
    17 september 2015
    Hoi gerrit, hier nog even een berichtje van ons, weer een leuk verslag van je , de plaatsen waar je langs bent gekomen zijn erg bekendvoor mij , dit is voorlopig het laatste bericht vanons we gaan opvakantie naar turkije voor een weekje, hetgaatjulliegoed, gr johan en hammie,