6e etappe Villamayor de Monjardin - Viana

16 september 2015 - Viana, Spanje

16 september 2015. 31 km. Ontbijt van de Christelijke Nederlandse Oasis stichting. Helemaal geweldig. Heerlijk buffet, en nog even Fries kunnen spreken in deze geweldige herberg. Half 7 ontbijt. 07:10 uur op stap. Direct in het donker verdwaald, halve kilometer omgelopen. Later nog iets verdwaald. Makkelijke wegen, brede paden, weer door vele wijngaarden,olijfbomen en vijgebomen. Lekkere blauwe druiven gesnoept. Mooie vergezichten. Bewolkt weer, goede temperatuur, zon af en toe erbij en de laatste 2 kilometer wat regen. Nu weer heerlijk zonnig weer. Viana prachtige stad met 2 enorme kerken, waarvan de grootste, de San Pedro half vervallen is. Ook hier is het festival, iedereen loopt weer in rood-wit, de etalages en ramen gebarricadeerd voor het stierenrennen. Horen we net dat 18:00 uur het stierenvechten begint. Er was nog ruimte op de tribune, 2 ambulances stonden al klaar. Eerste ronde ging goed, bij de tweede ronde werd een verkleed iemand aan het hoofd geraakt en afgevoerd met de ambulance. Het stierenvechten was ook gelijk afgelopen. Nu genieten we van een Pelegrino- maaltijd ergens in het centrum. Ik ben erg moe nu. Ik denk een combinatie van de vele indrukken de afgelopen dagen, de lange etappe van vandaag, de matige nachten de laatste dagen en de warme reacties die Annie, ik en de meiden hebben gekregen n.a.v. 14 september. Dank daarvoor!! Wij slapen vandaag in een hypermoderne Auberge, Izar, eigenlijk een soort hostel. Op de kamer slapen met drie Amerikaanse dames.

1. Mireille en Jacques:
    16 september 2015
    Klinkt allemaal als 1 groot avontuur! Hoop dat je wat bij kan slapen!!
    Liefs van ons❤️
  2. Klaas en Marijke:
    16 september 2015
    Hoi Gerrit, we volgen je. Leuk om allemaal te lezen wat je doet.
    Wat een avontuur! Succes met lopen. Groetjes Klaas en Marijke
  3. René de vries:
    Hee Gerrit,

wat bist moai fut, net?
    Sterkte op je tocht door bergen en dalen. Ik volg je.
  4. Ellen Bouius:
    17 september 2015
    ja de 14e blijft een bijzondere dag. Fijn dat zoveel mensen nog aan jullie en Gerrit Jan denken.
    Mooi wandelen door de prachtige natuur. Veel plezier!
  5. P de Boer:
    17 september 2015
    Wat weer een dag waar van alles te beleven viel
    en zavonds nog bij destieren gevechten gezien