5e etappe Cirauqui - Villamayor de Monjardin

15 september 2015 - Villamayor de Monjardín, Spanje

15 september 2015. 23 km bewolkte dag maar goed wandelweer. 07:00 vertrokken. Zonder ontbijt in het donker vertrokken. Na ruim een uur ontbijt gehad van verse jus en stokbrood met worst in herberg in het eerstvolgende dorpje: Lorca. Koffie gedronken bij benzinepomp in Estella. Natuurlijk weer die heerlijk Café con Leche. Hierna richting Ayegui naar oud klooster Irache. Bij klooster was een wijnmakerij. Hier had je niet alleen een gratis tappunt voor water, maar ook een gratis tappunt voor wijn!!! Fles water leeggegooid en voor deel gevuld met wijn. Vandaag gelopen door eikenbossen, zonnebloemvelden, velden met olijfbomen en wijngaarden. 13:50 uur aan in Villamayor de Monjardin. Besloten om niet verder te gaan, want het regent lichtjes. Ook dit dorp ligt weer redelijk hoog(675 mt). Herberg is van de Nederlandse Oasis Trail Foundation. Ontvangst door Friese dame uit Drachten. Grote wijnmakerij/wijnhuis Castillo Monjardin bezocht, de vele wijnproducten bekeken. De druiven werden net met een grote kiepwagen door de boer afgeleverd. Avondeten rijst met mix van groente, aan tafel met ouder Frans-sprekend echtpaar uit Canada en Duitse die ook vloeiend Nederlands, Spaans, Italiaans, Frans en Engels sprak. Later met de Duitse ( net afgestudeerd aan Universiteit Maastricht in Geneeskunde) in nabijgelegen bar nog biertje gedronken. Redelijk goed geslapen op kamer met drie stapelbedden in 400 jaar oud huis.

1. Peter:
    16 september 2015
    Heerlijk dat enthousiasme in jou reisverhalen. Ik waan mij helemaal in jou belevenissen. Wat een mensen ontmoet jij allemaal, werelds man. Laterszzz Peter
  2. Barbara Sijpersma:
    16 september 2015
    Wat een avontuur Gerrit. Prachtig! Sterkte en geniet er van.
  3. P de Boer:
    Wat weer een mooi verslag van de 5dag
  4. Sjoerd:
    16 september 2015
    Prachtige verhalen uit het land van de Sint
    De volgende klaverjasavond zal wel een latertje worden -:)
  5. Johan en hammy:
    16 september 2015
    hoi gerrit,hier even eenbericht van ons,sorry wel wat laat, maar helaas geen internet,mooi dat je zoveel reactie hebt gekregen op 14sept tien jaar geleden dat je zoon is overleden, ook wij zijn in ge
    dachten bij jou en anny,fijn dat het goed met je gaat,ga zo door,
  6. Tae Jeong Pius Gymm:
    27 oktober 2015
    Oh, I'd also stay on the alberge. I'd remembered the ma'am's hospitality. And the dinner was excellent!