4e etappe Cizur Menor - Cirauqui

14 september 2015 - Cirauqui, Spanje

14 september 2015. 27 km. Ontbijt in gemeenschappelijke ruimte van de gisteren gekochte stokbrood met wat plakjes van die heerlijke Spaanse worst. 7:15 vertrokken. Weer is vandaag licht bewolkt. Later met de zon warm. Prima wandelweer. Nog geen lange broek aangehad met lopen. Vandaag de bergketen Siërra del Perdon overgestoken. Vele windmolens staan links en rechts op de bergrug. Bovenop staat het prachtige pelgrimsmonument van pelgrimgangers in roest plaatstaal.  In Puenta la Reina heerlijk Pintxos(Baskische tapas)gegeten, Puenta la Reina is de stad met de prachtige oude brug waar de twee routes over de Pyreneeën samenkomen. Aangekomen in de prachtige stad Cirauqui bovenop een heuvel blijkt hier een groot 6-daags festival te zijn. Iedereen in rood-wit gekleed en muziek tot 4 uur 's nachts!(heb je net de Scharnegoutumer dorpsfeesten achter in je tuin gehad). Veel ABBA-nummers werden gespeeld door de band op het plein voor het dorpshuis. Heel gezellig! Albergue Maralotx(€11,00)was heel gastvrij en lag mooi tegenover de kerk. 14:00 aankomst. Tijd om uitgebreid de was te doen. Lekker drogen op veranda op 1e etage. Avondeten(ook €11,00)aan tafel met dame uit Cyprus, een Spanjaard en 2 Italianen. Heel goed eten, lokale soep, grote salade voor de hele tafel en spaghetti, gemaakt door de man van de gastvrouw. Wederom 6 stapelbedden. Stevig, van hout en nu gelukkig niet krakend. Wel met drie hippies op de kamer, waarvan er eentje midden in de nacht door het raam naar binnen kwam!

1. P de Boer:
    Wat een mooi verslag over de 4dag maar de nacht zal wel kort
    geweestzijn Door de muziek dus nu een goede nachtrust
  2. Sonja:
    15 september 2015
    Gezelligheid! Leuk al die belevenissen na de dagelijkse wandeltocht!!
  3. Oene K. Schriemer:
    Gerrit,
    mooie verhalen man! do gaast ook van t enen naar t andere feest!
    maar ook wel indrukwekkend na de dag van gisteren in de door jouw als prachtig omschreven omgeving, kan ik me zo indenken.
    veel loopplezier verder.
    ps, ik zie (nog) geen pinten voorbijkomen ;-)
  4. Irene:
    Prachtig!
  5. Peter:
    16 september 2015
    Man man man zo langzamerhand kunnen wij jou nu wel omschrijven als wereldreiziger. Je gaat als de brandweer en maakt elke dag wel weer iets mee, mooi man. Wat zullen wij smullen van jou verhalen als je weer thuis bent! Maar daar nu nog maar niet over nadenken , eerst maar weer verder. Succes! Laterszz Peter