26e etappe Gonzar - Melide

6 oktober 2015 - Melide, Spanje

6 oktober 2015. 32 km. Ontbijt om 07:30 in barretje. Om ongeveer 08:00 gestart. Vanmorgen weer regen. Tot 12:00 heeft het constant gemiezerd en ook wel flink geregend. Niet echt prettig en nul foto's gemaakt deze ochtend. Gelukkig klaart het weer hierna op. In een eerder verslag schreef ik dat we nu in de provincie Galicië zijn dit was onjuist en moet zijn Lugo. We zijn ook wel in Galicië, maar dat is een groter geheel, namelijk een autonome regio. Vandaag hebben we de provincie Lugo verlaten en zijn aangekomen in A Coruña. Ook nog door de plaats Casanova gekomen. Hier een foto met Laura gemaakt. De boerderijen zijn in deze omgeving stukken groter dan wat we gisteren zagen. Wat we helaas ook veel zien zijn taxi's, taxi's met "pelgrims" die de regen niet zien zitten. Vandaag door heidevelden, vele dorpjes, lopen tussen muurtjes van natuursteen en twee Roneinse bruggen. Verder veel door bos van eiken, dennen en stekelbrem. Vandaag om 17:00 aangekomen in Xunta-herberg in Melide, een plaats waar meerdere Camino-routes samenkomen(Noordroute-Camino Primitivo). Problemen met bonnetje in welk bed ik moest slapen. Na lang wachten uiteindelijk opgelost, toch een bed in de buurt van Carlos, Sonia en Laura. Uit eten geweest in Pulperia(Inktvis-eethuis) met 9 Spanjaarden. Meesten niet Engels-sprekend, dus ik was wel een beetje een buitenbeentje. Toch veel over Spaanse/Galische gewoontes en eten geleerd. Mijn hoofdgerecht was Varkensoor, met niks erbij. Dat is niet echt een aanrader wat mij betreft, maar me niet laten kennen met die 9 Spanjaarden aan tafel. Diner natuurlijk afgesloten met een Orujo-likeur! Lekker!

1. P de Boer:
    6 oktober 2015
    Ja met de regen is het niet mooi
    daar is niets aan
  2. Sonja:
    6 oktober 2015
    Wel stoer!! En lopend door de regen en varkensoor eten!!
  3. Sjoerd:
    Geen Mac in de buurt?