22e etappe Cacabelos - La Faba

2 oktober 2015 - La Faba, Spanje

2 oktober 2015. 31,5 km. Om 07:15 samen met Carlos en Pius vertrokken , langs bochtige, drukke weg naar Villafranca del Bierzo.  Dit mooie dorpje wordt ook wel het kleine Santiago genoemd. Het ligt diep in het dal tussen de bergen en wat was het daar koud en winderig! We passeren weer vele wijngaarden. Na Villafranca bijna de gehele weg links de rivier en rechts de voormalige snelweg. Steeds licht stijgend. We passeren steeds wat van die mooie, kleine bergdorpjes. De weggetjes worden op het laatst steeds steiler en de laatste paar kilometers is het helemaal steil over een slingerend, stenig pad door het bos. Blij en bezweet bereiken we La Faba. In dit piepkleine dorpje staat een hele mooie Duitse herberg. In het dorpje gegeten bij de meest hartelijke bardame die ik ooit ontmoet heb. Ze kwam aanzetten met zelfgemaakte Chorizo. Ze maakte speciaal voor ons Sangria etc. Toen we, samen met Peter uit Moskou weggingen kregen we eerst twee dikke tûten, op elke wang één! Ze maakte ook zelf drank, Carlos kocht een fles van deze likeur met blueberry's. In de herberg had een groep andere pelgrims tamme kastanjes geroosterd dus die moesten we ook nog proberen. Samen met de likeur, leuke afsluiter van de dag!

1. Bert:
    3 oktober 2015
    je bent verwend lees ik wel en dat mag ook wel eens
  2. Peter:
    3 oktober 2015
    Mooie foto's man. En wat bist al lekkur vurkleurd! Zo te lezen gaat het nog steeds crescendo en ben je nog erg gemotiveerd. Dat is de juiste spirit om deze tocht te vervolmaken.Blijf vooral genieten, ik gun je het van harte. PINTEN4EVER
  3. P de Boer:
    3 oktober 2015
    Wat weer mooie foto's en een prachtig verslag
    van de 22e etappe ga zo door