12e etappe Burgos - Hontanas

22 september 2015 - Hontanas, Spanje

22 september. 32 Km. Bert zou meelopen tot Burgos, en had daarom zijn retourvlucht geboekt voor woensdag de 23e. Omdat we een dag eerder in Burgos zijn, gaat Bert vandaag nog een stuk meelopen richting de Meseta. Halverwege zal hij dan teruglopen naar Burgos. Ja en dan begint deel 2 van mijn Camino: in mijn eentje verder. Gelukkig ben je op de Camino Francés zelden alleen, maar het gevoel is wel totaal anders. 1e deel was heel leuk, mooie natuur, prachtige omgeving, fijne contacten, lekker eten en gezellig met z'n tweeën. Nu deel 2 helemaal op mezelf. Totaal anders stel ik me voor. Ook daar heb ik heel veel zin in. Natuurlijk had ik net als iedereen teveel bagage mee. Graag maak ik van de mogelijkheid gebruik om een deel van de bagage aan Bert mee naar Nederland te nemen. Scheelt weer mooi paar kilo meesleuren. Gestart om 06:50, loopt Bert 11 km mee tot in Tardajos. Hier drinken we op een terras een Café con Leche, Bert neemt 1á2 kilo van mij over en we nemen afscheid van elkaar. Toevallig was er op het terras ook nog een Nederlands echtpaar, met dit echtpaar(Paul en Annemieke) uit Koog aan de Zaan opgelopen naar eerstvolgende dorpje. Daarna begon ook gelijk de Meseta. De Spaanse hoogvlakte, waarvan ze zeggen dat het daar negen maanden winter is en drie maanden hel! Hel vanwege de extreme temperaturen(tot wel 40 graden)op deze kale, droge, dorre vlakte zonder enige beschutting. Het was vandaag 22 graden en volop zon en nu was het al zeer warm te lopen. Omdat ik al om half 12 in het min of meer geplande einddorp(Hornillos del Camino) was, maar 12 km doorgelopen naar het volgende dorpje. Mooie herberg gevonden en met Vlaming biertje gedronken. De Vlaming was komen lopen uit Lourdes. Heerlijk gegeten met Italiaan en een stel uit Luxemburg. De avonden zijn hier wel koud, dus na 21:00 buiten zitten valt tegen. Straks maar dekentje over.

1. Arnold en Meltje:
    22 september 2015
    Weer een nieuw begin voor deze mooie maar inspannende kuier.
    Dit wordt je 2e helft, anders maar nooit helemaal alleen. We blijven met je meeleven en kijken uit naar je volgende ervaringen en de mooie foto's ter ondersteuning van je belevenissen. We wensen je een voorspoedige voortzetting
  2. P de Boer:
    22 september 2015
    Weer een nieuwe dag nu berg naar huis gaat dereis verder met
    andere reisgenoten dus je bent niet alleen en wij leven met jemee
  3. Pietsje:
    22 september 2015
    Een ander gevoel, het alleen lopen. Al loop je idd nooit alleen, effe omschakelen in het alleen zijn en je move opnieuw resetten. Het open stellen van jezelf maakt het grote verschil. Succes..verder en ooit ontmoet je in deze missie de man met de hamer. Ook helemaal niet erg.
  4. Peter:
    23 september 2015
    Forza Gerrit om maar even in bepaalde termen te blijven. Karakter komt nu ook om de hoek kijken maar dat heb je beslist in je. Genieten zonder Bert maar hopenlijk iedere avond wel met een lekker bed. Indrukken te over, verwerken en vervolgens weer vooruitkijken, gaan, gaan, gaan......Bert bedankt, ook jij bent een topper. Forza Forza Gerrit.
  5. Ron:
    23 september 2015
    Zet hem op collega. We lopen in gedachten met je mee!