11e etappe San Juan de Ortega - Burgos

21 september 2015 - Burgos, Spanje

21 september 28 km. De sanitaire voorzieningen in het klooster waren zeer slecht: 50 mannen moesten gebruik maken van 1 half werkende WC, douches zagen er niet uit en 1 kraan van de 4 wastafels en het licht deden het ook niet. Het eten was ook zeer matig, een wazige soep, kleffe pasta en een week visgerecht. Maar we klagen niet (mocht niet van vrouw die boven ons sliep uit Guatemala, haar wijze woorden: "Wees blij met wat je krijgt").  Het was wel erg gezellig aan tafel met de Zuid-Koreaan Kim en de Japans-Canadese Nomi, lang nagezeten. 's ochtends weer vroeg opgestaan uit de flink doorzakkende stapelbedden. 06:30 vertrokken in het donker. En wat een mooie sterrenhemel. Geen enkele lichtvervuiling. Het winter-sterrenbeeld Orion met de ster Betelgeuze is hier alweer zo mooi zichtbaar. Verder heerlijk in het donker door het bos licht afgedaald, vervolgens nog een klim naar een groot kruis en daarna verder geleidelijk afdalen naar Burgos. Lang stuk langs hekwerk vliegveld. Door Burgos lopen waren vele kilometers omdat het een erg langgestrekte stad is. 13:00 uur aan. Wij slapen in grote Municipal herberg in het centrum. In tegenstelling tot gisteravond is hier alles piekfijn voorelkaar: veel privacy, sanitair superschoon, en dat maar voor 5 euro p.p.  Meest luxe herberg die we hebben gehad! Het weer is ook zo lekker en stabiel. Elke dag volop zon, knalblauwe hemel en ongeveer 23 graden. Kathedraal van Burgos bezichtigd, wat enorm en wat een pracht en praal! Lekker Pelegrino-maaltijd gegeten in de stad. Drie gangen € 10,00 incl.halve fles wijn p.p.

1. Esther:
    21 september 2015
    Leuke verhalen om te lezen, en wat een verschil in overnachtingen!
    Bijzondere reis: de ontmoetingen met mensen uit vele landen en de natuur en cultuur en de slaapplekken.
    Succes met de verdere tocht!
  2. P de Boer:
    21 september 2015
    Bedankt weer voor het fijne verslag van deze dag
    wij genieten er elke avond weer van Veel succes verder
  3. Aukje Hofman:
    21 september 2015
    Wat een super belevenis Gerrit! Een ervaring om nooooooit te vergeten! Succes de komende kilometers!
  4. Henny Lam:
    21 september 2015
    Ik lees het verslag ook dagelijks, heel mooi om jullie belevenissen zo mee te maken. Heb net ook weer voorgelezen aan mem. Vannacht maar lekker benen strekken en uitrusten (of toch weer aan de wijn met medepelgrims...?)
  5. Peter:
    22 september 2015
    Ben ik weer.....Jullie treffen het maar...... Goede maaltijden, lekkere "zachte" bedden iedere dag. Toch fijn dat jullie zo genieten. Het zonnetje doet ook goed mee. En met al deze mooie dingen vergeet je gewoon de blessures. Life experience in de meest goede zin van het woord! Gr.Peter
  6. Ellen Bouius:
    22 september 2015
    Iedere dag weer anders en wat een verschil in accomodaties maar dat maakt het ook wel weer heel speciaal. Successssssssss.