10e etappe Belorado - San Juan de Ortega

20 september 2015 - San Juan De Ortega, Spanje

20 september 23 km. Om 06:30 zou er ontbijt in de herberg zijn. Maar niks geen ontbijt te bekennen, toen maar op droog koekje vertrokken. 06:45 op pad in het donker. Ontbijt in klein dorpje Espinosa del Camino. Prachtig de mist uit het dal zien opstijgen in een witte mistboog. Bijzonder natuurverschijnsel. Wat opvalt het is al redelijk druk. Gisteren en vandaag is het stukken drukker op de weg, wij zien veel Spanjaarden, wij denken weekendlopers en ook vrij veel Spaanse fietsers op ATB's die zien dat het dit weekend prachtig weer is. Vandaag weer een hele mooie etappe, volop zon over Montes de Oca door eikenbossen met bloeiende heide. Later over brede paden(brandgangen) door de bossen. Vandaag wel weer stijgen en dalen: start op 770 mt., hoogste punt 1120 mt. en nu in herberg op precies 1000 meter. Aankomst om 12:45. Ruim de tijd om wasje te doen, bovendien de pijnlijke knie van Bert en de pijnlijke rug van Gerrit hebben wat meer tijd om te herstellen. Wij zitten nu in het klooster van San Juan de Ortega. Slapen op grote slaapzaal. Om 18:00 de mis en 18:30 avondeten.

1. Sjoerd:
    20 september 2015
    Mannen, slaat de vermoeidheid al toe?
    Van de 8e naar de 10e etappe?
    Half uur langer naar de mis kan geen kwaad
    Prachtige foto's , geweldig avontuur!
  2. Barbara Sijpersma:
    20 september 2015
    Respect, elke dag weer dat aantal kilometers en sterkte met jullie "blessures". Jullie dagelijkse verhaal is machtig om te lezen!
  3. Gerrit Lam:
    20 september 2015
    Sjoerd sorry, maar ik heb 2x 8e etappe geplaatst. Maar 2e 8e etappe moet zijn 9e. Is gecortigeerd
  4. P de Boer:
    20 september 2015
    Wat weer mooie foto's en een mooi verslag van deze dag
  5. Pietsje:
    20 september 2015
    Wat een leuk verslag om te lezen! Ook leuk om te lezen wat jullie onderweg beleven, zoals het stierenvechten, de wijn, dorpjes en ontmoetingen. Succes verder met je missie. Blijf je volgen.
  6. Oene K. Schriemer:
    21 september 2015
    Fijn dat we elke dag mee mogen genieten van je/jullie tocht! En wat ook een prachtige foto's elke dag weer! Succes mannen!