19e etappe Avilés - Muros de Nalón 19 juni 2018

19 juni 2018 - Muros de Nalón, Spanje

Gisteravond met een groepje bekenden heerlijk Sangria gedronken maar daarvoor belde Carlos, mijn Spaanse vriend uit Galicië, die ik ontmoet heb op de Camino Francés in 2015. Wij hadden eerder al afgesproken dat hij een dag mee zou lopen, maar dat gaat niet lukken, hij heeft teveel problemen met z’n voeten. Wel komt hij mij bezoeken in de Albergue waar ik vannacht ga slapen.

Het wandelen ging vandaag wat minder. Zo sterk en krachtig dat ik gisteren was met de 38 km.(de 2 Italianen noemen mij The Flying Dutchman), zo lastig ging het vandaag met de 24 km. Kleine klimmetjes steeds door een weinig bijzondere omgeving. Wel bereiken we vandaag Santiago, maar de verkeerde: Santiago del Monte. Later nog lange afdaling door bos en kwart over 1 aan. Snel gedouched, want Carlos zou hier half 2 zijn. Carlos komt mooi op tijd en heeft een vriend van hem meegenomen. Zó speciaal, ze hebben 1,5 uur gereden speciaal voor de ontmoeting met mij!! Wij gaan met z’n drieën naar een prachtig mooi kustdorp. Daar gaan we naar een Sidreria(typisch voor Asturië)en bestellen natuurlijk Cider. Het wordt niet op de traditionele(hoge)manier ingeschonken maar we krijgen er wel een heel speciaal apparaat bij om zelf te tappen. Carlos verteld veel over de lokale gebruiken en zo eten we ook een typisch Asturisch gerecht. Maar het was voor ons drieën veels teveel. Terug op weg naar de herberg drinken we in andere bar nog een bakje koffie en Carlos en z’n vriend gaan mee naar mijn herberg waar we nog een paar uur zitten. Supergezellig. Wij spreken af dat we aan het eind van de week ook nog uit eten gaan in Ribadeo en wanneer ik dicht bij zijn huis langs kom hij mij zijn huis en land laat zien.

Om 19:00 is er voor de 7 aanwezigen in de herberg een maaltijd: pastasslade en rijst met ri en tomatensalsa. Het zijn allemaal bekenden aan tafel en we zitten gezellig. Een Belg, een Canadeze, twee Italianen, 2 Tsjechen en 1 Fries!

1. Sonja:
    19 juni 2018
    Gezellig dagje, geeft weer goede energie voor morgen!
  2. Theo Hofman:
    19 juni 2018
    Hè Gerrit, we zitten wel te wachten op je reisverslag hè, ...... Heb al 10 keer gechecked of het er is!!!!!
  3. P de Boer:
    19 juni 2018
    Wat weer een ervaring om je vrind te ontmoeten
    met een gezellige middag
  4. Henny Lam:
    19 juni 2018
    Ja, wat wil je met al die Sangria, Cider in de benen!
  5. Henk van Gennip:
    20 juni 2018
    He he...en maar wachten en maar wachten. Maar ik snap het helemaal nu je bezoek hebt van je spaanse vriend die je op de eerste camino hebt ontmoet. Soms heb je dagen dan gaat het goed en verslind je de kilometers maar soms ook een dag dan wil het niet. Gewoon accepteren morgen gaat het vast weer beter. Gerrit veel succes morgen en Buen Camino maar weer
  6. Annie Lam:
    20 juni 2018
    Wat super om Carlos weer te ontmoeten. En s avonds steeds weer bekenden te ontmoeten. Maar ook steeds weer nieuwe mensen, omgeving en ervaringen. Blijf genieten en heel veel succes de komende dagen.
  7. Cindy:
    20 juni 2018
    Wat een prachtige reis weer gisteren Op naar vandaag geniet.
    PS, Theo heeft geloof ik spijt dat hij niet de hele reis mee is :-)
  8. Theo Hofman:
    Hoi Gerrit,

Complimenten voor de sfeerfoto’s. Geven de dag steeds echt mooi weer.
  9. Peter:
    20 juni 2018
    Ook hier in de U.K. is het genieten van de verhalen en foto's. En wat mooi dat Carlos opdook uit de coulissen. Mooi moment voor jullie beide. Bijna op het eind Gerrit....Ga het geloof ik wel missen man.