12e etappe Santillana del Mar - Comillas 12 juni 2018

12 juni 2018 - Comillas, Spanje

Na de lange dag van gisteren besluiten we om vandaag een korte etappe te doen tot Comillas. Ca. 23 km. Vertrokken om 08:30 uur.  Goed verzorgd ontbijt in het klooster. Het is erg miezerig, harde wind, zwaar bewolkt en daardoor ook slecht zicht. Toch in korte broek vertrokken. Het landschap heeft een iets onrustiger hoogteprofiel dan gisteren. Wel golvend, maar wat meer beklimmingen. Halverge in barretje drinken wij koffie en na 12:00 klaart het op en komt de zon er zelfs weer bij! Half drie zijn we bij de herberg. Douchen en stadje in om biertje te drinken. Later nogmaals stadje in om het prachtige, bekende Gaudí-huis Capricho te bekijken. Het lijkt wel of ik Gaudí-fan ben. Na Astorga, Barcelona, La Palma nu in Comillas, 1 van Gaudi’s bekendste werken bekeken. Werkelijk indrukwekkend! ‘s Avonds uit eten geweest met een andere Koreaan en een Duitse uit Dresden. Gezellig! Nu op bed. 22:00 buitendeur dicht en lichten uit!

1. P de Boer:
    12 juni 2018
    Wat weer mooie foto's bedankt
  2. Sonja:
    12 juni 2018
    Nam happy zeker, dat ie weer eens lekker in z'n eigen taal kon kletsen 😄
  3. Peter:
    12 juni 2018
    Hahahahaha die NAM......ik begin dit steeds meer een toffe gast te vinden. Still going strong Gerrit!!
  4. Henk van Gennip:
    13 juni 2018
    Ik lees net de reacties over Nam, en inderdaad lijlt het me een leuke metgezel. Hij doet me denken aan een acteur in de tv serie Heroes.
    Mannen veel succes voor morgen en hopen op mooi weer. Buen Camino
  5. Annie Lam:
    13 juni 2018
    Wat bijzonder om weer langs een Gaudi huis te komen . In april hebben wij ook al een aantal gezien.
    Het is geweldig om elke dag weer te lezen wat je beleeft en hoe je geniet.
    Blijf dat genieten vooral doen en succes want je moet nog vele kilometers. 😚