15e etappe Carrión los Condes - Terradillos de Templarios

25 september 2015 - Terradillos De Los Templarios, Spanje

25 september 2015. 29 km. We werden niet gewekt door de nonnen, maar mijn Duitse buurman vertrok al om 05:47 voor een dubbele etappe. Hierna begonnen de mannen op de slaapzaal langzaam te ontwaken. Gisteren bij supermarkt wat stokbrood, appel en koekjes gekocht, dit was nu mijn ontbijt. Nog wel moeten denken aan Carla die echt niet verder kon met haar zwaar beschadigde voeten. De etappe begon met 6 km. over rustig asfaltweggetje, slechts 1 auto tegengekomen. Daarna 10 km over breed stenig pad. Beetje saai die eindeloze vlaktes. Eenzaam, eentonig en geen schaduw. Deze eerste 17 km, 1 woonhuis gezien en stuk of 5 opslagschuren voor het stro. Het enige bijzondere was dat we de Cañada Leonesa Oriental overstaken. Dit is een veedrijversroute, in de lente ging het vee over deze route naar de zomerweiden in het noorden en in de herfst keerden de herders met het vee terug naar de winterweiden in het warmere Extremadura en Andalusië. Bij de eerste rustpauze kreeg ik bericht dat Elbrich ook weer veilig geland was op Schiphol na haar 14-daagde autorondreis met Rianne in Zuid-Oost Amerika. Blij om te horen en is het thuis ook weer wat gezelliger. Hier ook nog een Nederlander(Yil) getroffen en had ook zware voetproblemen, had in vorige dorp 2 extra overnachtingen gedaan. Verder was hier nog een bijzondere Duitser, liep de route terug en had een klein hondje boven op zijn rugzak!! Het vervolgstuk gezellig met een jonge meid uit Nottingham gelopen en dan merk je dat de kilometers omvliegen. 13:10 aan, lekker vroeg, dus alle tijd om in te checken, bed opmaken, douchen, was doen en mijn toilettas reinigen. Wat een vieze bende, het badschuim had gelekt en alles zat onder de smurrie. Wel een kwartier de toilettas aan het omspoelen geweest, maar het bleef schuimen. Nu hangt de toilettas aan de waslijn. Luxe kamer geboekt, ipv 8,00 kon je voor 10,00 een kamer krijgen zonder stapelbed en maar 4 mannen op de kamer. Effe een dag luxe.  Heerlijk in zonnetje op terras bij Albergue Jacques de Molay aan het relaxen geweest  Pelgrimsmenu aan tafel met Duitser, Spanjaard Carlos en (de hele drukke) Koreaan Joon Lee. Erg gezellig. Carlos de Spanjaard trakteerde tweemaal op een Streekdrankje uit Galicië: Orujo de Hierbas en later het zachtere Crema de Orujo. Ja, en daar konden we heerlijk op slapen.

1. Boukje Hofman:
    26 september 2015
    Hoi Gerrit!Wat bizonder zo van jou te horen.Mooi verhaal,en voor de komende tijd heel veel plesier in het wandelen geniet ervan en je kan het!
    Leafs Boukje
  2. Irene:
    26 september 2015
    Hoi Gerrit, wat een mooi verhaal, wat kun je mooi schrijven. Ik ben er haast bij als ik het lees!
    Groeten, Irene de Haan
  3. Annie Kemper:
    26 september 2015
    Gerrit, wij genieten volop van jouw verhalen. Ontzettend leuk om jouw reis zo mee te beleven. Mar lekker rinne. Theo en Annie.
  4. P de Boer:
    26 september 2015
    Wij hopen dat je goed heb geslapen
  5. Piet Bremer:
    27 september 2015
    Gerrit, fijn om dyn belevenissen mei te krijen. In protte succes.