13e etappe Hontanas - Boadilla del Camino

23 september 2015 - Boadilla del Camino, Spanje

23 september 28,5 km. Ontbijt van kop koffie en croissant gehad in herberg. Slapen was € 5,00, driegangenmenu diner 9,50 en ontbijt €1,90 Om 07:00 aan de wandel. Genoten van de prachtige luchten bij zonsopkomst, paars, roze en rood. Door kloosterruïne San Antôn gelopen, in de nissen zetten monniken vroeger brood en wijn klaar voor passerende pelgrims. Nu niet meer helaas..!! Na het eerste dorp Castrojeriz( 4 grote kerken, en nog maar 1.100 inwoners) een flinke klim van 12%(1050 mt) en afdaling van 18%(350 mt). En ja hoor daar begint de Meseta weer! Hoogvlakte met steile hellingen en bovenop zo plat en kaal als wat. Brede, stenige paden tussen graanakkers. Diverse boeren waren de stro-akkers aan het omploegen. En bij het oversteken van de 12e eeuwse brug over de Rio Pisuerga kom ik ook alweer in een andere provincie: Palencia(idd met een P en niet met een V). Overwogen om door te lopen naar Frómista, maar dat zou 34 km. worden, dus lekker om 13:30 gestopt in Boadilla del Camino. Vandaag zoveel mensen gezien met voetproblemen. De Vlaming heeft grote blaren en loopt op sandalen, NieuwZeelander heeft zulke problemen en heeft bus genomen, en het toppunt was een vrouw die ik onderweg zag met aan haar linkervoet een klepperende badslipper en aan haar rechtervoet een paarse Crocs.....!! Herberg gevonden met prachtige tuinen met druivenstruiken en vijgebomen. Maar ook hier zoveel mensen lopen moeilijk of hebben blaren. 2 weken lopen vergt zijn tol. Bij mij gaat het op een beetje rugpijn na prima.

1. Ellen Bouius:
    23 september 2015
    Gelukkig dat jij nog geen grote problemen hebt. Als ik je verhalen lees kan ik mij voorstellen dat dit echt genieten is. Wat een prachtige ervaring. Veel plezier!!
  2. P de Boer:
    23 september 2015
    Wat weer een mooi verslag maar wel pittig
    veel sterkte verder
  3. Gea:
    Hoi Gerrit,
    Wat een prachtige belevenis. Je weet ons wel enthousiast te maken ! Leuk dat je je ervaringen zo met ons deelt.
    Sterkte met je rug en hou je voeten heel.
  4. Henny Lam:
    23 september 2015
    maar goed dat de monniken geen wijn meer klaarzetten.....
    Morgen weer een mooie dag gewenst!
  5. Theo Hofman:
    Ik zou zeggen

GEHWOhL
  6. Theo Hofman:
    23 september 2015
    Toch goed he, die inlegzooltjes
  7. Sjoerd:
    23 september 2015
    You never walk alone brother
    Fantastisch avontuur, schitterende foto's maar wat een eind lopen
  8. Peter:
    24 september 2015
    Je zelf goed blijven verzorgen lijkt mij idd essentieel. Op tijd de rust zoeken dan blijven de rug en de voeten in ieder geval redelijk ontzien. PINTEN4EVER