13e etappe Comillas-San Vicente de la Barquera-Colombres-El Peral 13 juni 2018

13 juni 2018 - Ribadedeva, Spanje

In de nacht zoveel last/pijn van mijn heup en scheenbeen dat ik niet kon slapen. Dit na een relatieve korte etappe waarbij ik weinig last had. In de nacht Ibruprofen genomen en vandaag totaal niks geen pijn meer gehad. Ik moet er wel steeds heel erg omdenken, is een probleembeen, maar gaat goed. En zeker niet forceren!

Na het verlaten van de herberg in het centrum van het toeristendorpje Comillas bij restaurantje ontbijtje gehad. Om half acht beginnen we aan de nieuwe etappe. Wij krijgen nog 1x zicht op Gaudi’s bouwwerk, van afstand lijkt het wel een Lego-bouwwerk, zoveel kleuren. Ruim 30 km. voor de boeg. Maar we kunnen flink doorstampen over landelijke weggetjes. Het gaat allemaal heel vlot, zien onderweg zelden andere pelgrims en na het nuttigen van een heerlijke Bocadillos Jamon Serrano zijn we half drie bij de felblauwe herberg in Colombres. Is ie vol!!! Half drie en geen mens te zien!!! Balen, allemaal lui die gebeld hebben voor een reservering natuurlijk. Oh, en daar heb ik zo’n hekel aan dat reserveren. Gaat een deel van het  Camino-gevoel door verloren!! Dit vergt incasseringsvermogen en betekend doorlopen!! Vinden we na 2 km.voor €15,00 pp een prachtig pensionnetje met balkon, 2 aparte bedden, eigen douche en WC, handdoeken en lakens. Heerlijk!! Zo heb elk nadeel weer zijn voordeel(JC). Afstand kwam zo wel op 35 km. In hotel hiertegenover samen met Nam gegeten.

1. Sonja:
    13 juni 2018
    Dat fijne pensionnetje hebbel jullie dik verdiend! Slaap zal je daar ook kunnen inhalen😴
  2. Theo Hofman:
    13 juni 2018
    Hoi, Gerrit, fijn om zo lezend toch nog een beetje mee te lopen. We hebben het erg leuk gehad en mis het. Moet nog wel ff landen.
    Denk je een beetje om jezelf.
  3. Henk van Gennip:
    14 juni 2018
    Oeps Gerrit.....hoor ik daar pijn in de heupen en scheenbeen? Dit maakt mij enigzins ongerust. Bij mij kwam het opzetten (scheenbeen) van het ene op het andere moment zonder voorteken. Ik ben toen terug gegaan naar Nederland en een week rust genomen en andere schoenen aangeschaft van wege het vele asfalt lopen.
    Vervelend dat de herberg vol is alleen al door telefonische reserveringen, maar nu heb je lekkere luxe en zou er maar lekker van genieten want je zult nog moeten afzien. Buen Camino
  4. P de Boer:
    14 juni 2018
    Een wat late reactie maar we hopen dat nu goed gaat met deheup
    veel sterkte voor vandaag
  5. Geartsje:
    14 juni 2018
    Ik neem iedere dag weer m'n petje af voor doorzetters, dus ook voor jullie, en geniet van onverwachte meevallers , zoals dan toch weer zo'n mooi pensionnetje !!! is het toch nog genieten met goede rust voor je benen.
  6. Peter:
    14 juni 2018
    Lang leve de smarties Gerrit! Soms idd wonderpillen. En mooi dat jullie een lekker onderkomen voor de nacht konden scoren. Forza Camino del Norte
  7. Thijs en Baukje:
    14 juni 2018
    Hoop dat je niet veel last van krijgt, verder veel plezier en sterkte ermee.
    Groeten uit Friesland.